دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 54082
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم:

حرکت مدافعان حرم استمرار حرکت رزمندگان دفاع مقدس است

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با تاکید بر اینکه دفاع مقدس از عاشورا جدایی‌ناپذیر است، گفت: حرکت مدافعان حرم اهل بیت(ع) استمرار حرکت رزمندگان دفاع مقدس است.
حرکت مدافعان حرم استمرار حرکت رزمندگان دفاع مقدس است
حرکت مدافعان حرم استمرار حرکت رزمندگان دفاع مقدس است
به گزارش قم نیوز احمد حسینی ظهر امروز در آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تکریم خانواده شهدا و ایثارگران که در سالن همایش غدیر اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم برگزار شد،‌ با اشاره به اینکه دفاع مقدس باید برای اقشار مختلف جامعه اسلامی تبیین شود، اظهار کرد: امنیت امروز جامعه اسلامی را مدیون رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس هستیم به همین علت عزت و عظمت دفاع مقدس باید برای همگان بیان شود.

وی با بیان اینکه مستندات بسیاری در مورد پیروزی انقلاب اسلامی مقابل دشمنان کنونی وجود دارد، مطرح کرد: رژیم بعثی اهداف بسیاری را در هشت سال جنگ تحمیلی دنبال کرد اما نتوانست به هیچ کدام از آنها برسد چرا که رزمندگان دفاع مقدس با تکیه بر داشته‌های خود مقابل این رژیم ایستادگی کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با تاکید بر اینکه دفاع مقدس از عاشورا جدایی‌ناپذیر است، عنوان کرد: حرکت مدافعان حرم اهل بیت(ع) استمرار حرکت رزمندگان دفاع مقدس است؛ دفاع مقدس فرصتی برای ملت ایران بود که ملت به خوبی از این فرصت استفاده کرد و اکنون به برکت آن به دستاوردهای بسیاری رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر از برکت کنونی دفاع مقدس استفاده نکنیم مورد سوال آیندگان قرار گرفته و نمی‌توانیم پاسخ مطلوبی برای آنها داشته باشیم.

حسینی یادآور شد: اگر امروزه پای سفره عاشورا حضور داریم به برکت انتقال درست فرهنگ و آموزه‌های عاشوراست، اگر دفاع مقدس نیز به درستی روایت شود برکات آن ماندگار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تحریف و فراموش شدن، عاشورا و دفاع مقدس را تهدید می‌کند، تصریح کرد: هر چند از فراموش شدن عاشورا جلوگیری شده است اما همچنان شاهد تحریف این واقعه هستیم، دفاع مقدس نیز همانند عاشورا با تهدید تحریف و فراموش شدن روبرو است چرا که اگر دفاع مقدس به نسل آینده منتقل نشود نمی‌توانیم اهداف مورد نظر انقلاب اسلامی را دنبال کنیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم ادامه داد: رشادت‌های بسیاری که شهدا و رزمندگان دفاع مقدس در صحنه نبرد به خرج دادند نشان از حمایت معنوی خانواده‌های آنهاست.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciruaw.t1a5v2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما