سه شنبه ۱۲ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۰۹:۱۳
کد مطلب : 549
جعفری تاکید کرد:

لزوم بکارگیری ابزارهای فرهنگی و هنری برای ترویج فرهنگ دهه کرامت

قم نيوز : قم نیوز: دبیر جشنواره بین‌المللی امام رضا(ع) بر لزوم بکارگیری از ابزارهای مختلف فرهنگی و هنری برای ترویج و تعمیق فرهنگ دهه کرامت تاکید کرد.
لزوم بکارگیری ابزارهای فرهنگی و هنری برای ترویج فرهنگ دهه کرامت
به گزارش قم نیوز، سید جواد جعفری در حاشیه بازدید از نمایشگاه کریمه اهل بیت(ع) در صحن جوادالائمه حرم حضرت معصومه(س) اظهار داشت: جشنواره‌ها و حرکت‌های فرهنگی تنها بهانه‌ای برای گسترش معارف اهل بیت(ع)، آشنایی بیشتر مردم با ائمه اطهار(ع) و ترویج فرهنگ اسلامی است که باید بیشتر مورد توجه مسئولان و متولیان امر قرار گیرد.

وی اضافه کرد: برگزاری این گونه برنامه‌ها به ویژه در ایام متناسب و قابل توجه، در افکار عمومی آمادگی لازم را ایجاد می‌کند تا مفاهیم و محتوای معنوی ارائه شده تاثیرگذاری بیشتری بر قلوب مردم داشته باشد.

جعفری تاکید کرد: جشنواره امام رضا(ع) از این فرصت و ایام دهه کرامت استفاده کرده است تا به مناسبت این دهه مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی برای تبیین و تعمیق فرهنگ دینی و رضوی ارائه دهد چراکه برگزاری چنین برنامه‌های فرهنگی میزان پذیرش معارف ناب اسلامی را در سطح جامعه بالا می‌برد.

وی با تاکید بر تولید آثار هنری فاخر و قابل توجه تصریح کرد: تولید آثار فاخر، نفیس و ماندگار می‌تواند زمینه ترویج مکتب و فرهنگ رضوی و فاطمی را در جامعه فراهم کند.

اجرای ۱۵۷ برنامه در ۵۱ نقطه جهان

وی در ادامه با اشاره به اجرای ۱۲۷ برنامه در ۳۱ استان کشور و ۱۵۷ برنامه در ۵۱ نقطه جهان در زمینه ترویج فرهنگ دهه کرامت افزود: این آثار در قالب رشته‌های مختلف هنری، فرهنگی، سینمایی و فضای مجازی الکترونیک ارائه می‌شود.

جعفری در ادامه به گشایش جشنواره بین المللی امام رضا(ع) همزمان با جشنواره ملی کریمه اهل بیت(س) در استان قم اشاره کرد و افزود: در این زمینه ۱۰۳ هزار اثر فرهنگی و هنری و ادبی با رویکرد مکتب و فرهنگ رضوی از سطح ملی و فراملی تولید و به دبیرخانه ارسال شده است.

وی افزود: پس از داوری‌های مختلف یک هزار ۵۰۰ اثر به بخش نهایی جشنواره راه یافته و در پایان از ۲۴۰ نفر به عنوان برگزیده در مراسم اختتامیه این جشنواره همزمان با میلاد امام رضا(ع) در مشهد مقدس تجلیل خواهد شد.

وی در پایان به دیگر برنامه‌های ستاد بزرگداشت دهه کرامت اشاره کرد و گفت: برنامه‌ها و مراسم‌های مختلفی در دیگر شهرهای کشور به ویژه در مسیر هجرت و قدمگاه امام رضا(ع) از مدینه تا مشهد برگزار خواهد شد.

نمایشگاه پنجمین جشنواره ملی فرهنگی هنری کریمه اهل بیت(س) از هفتم تا شانزدهم مهرماه صبح‌ها از ۹ تا ۱۲ و عصرها از ۱۶ تا ۲۱ در صحن جوادالائمه(ع) میزبان علاقه‌مندان است.

انتهای پیام/ ۱۰۳
https://qomnews.ir/vdcbu9bsprhba.iur.html
نام شما
آدرس ايميل شما