سه شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۰۳:۰۰
کد مطلب : 56323
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم:

روحانیون جایگاه محیط زیست را در جامعه تبیین کنند

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: علما و روحانیون باید در مساجد و منابر اهمیت و جایگاه محیط زیست را برای مردم تبیین کنند.
روحانیون جایگاه محیط زیست را در جامعه تبیین کنند
به گزارش قم نیوز تورج همتی در دیدار با آیت الله سعیدی تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: در آموزه‌های دینی و مبانی اعتقادی اسلام و ادیان الهی بر لزوم حفظ و پاسداشت محیط زیست تأکید بسیاری شده است.
وی با اشاره به اصل 50 قانون اساسی، بر ضرورت حفظ و حراست از محیط زیست و تشویق و ترغیب همه مردم در این راستا تأکید کرد و گفت: بر اساس سنت‌های الهی اگر انسان‌ها به طبیعت و قوانین حاکم بر طبیعت احترام نگذارند، بر روی زمین فساد ایجاد می‌شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با بیان اینکه توسعه پایدار باید همراه با حفظ و آسیب نرساندن به طبیعت و محیط زیست باشد، خاطرنشان کرد: امروز در حوزه‌های گوناگون، شاهد آسیب‌های جدی به محیط زیست کشورمان هستیم و همه مردم و مسؤولان باید نسبت به این چالش‌ها و معضلات آگاهی داشته باشند.
وی با بیان اینکه محیط زیست استان قم باید پاک و سالم و متناسب با شأن و جایگاه علمی و معنوی این خطه مقدس باشد، تصریح کرد: امروز برای استفاده مجدد از پساب‌ها و فاضلاب، توسعه فضای سبز، مدیریت پسماندها و مقابله با گرد و غبار در استان قم باید اقدامات جدی و اساسی انجام شود.
همتی از ترسیم نقشه راه محیط زیست در استان قم و همچنین تدوین سند اخلاق زیست محیطی تأکید کرد و گفت: امروز شرایط سختی در حوزه محیط زیست داریم و بسیار نیازمند مشارکت همه مردم و مسؤولان هستیم، از این رو علما و روحانیون باید در مساجد و منابر اهمیت و جایگاه حفظ محیط زیست را به عنوان مصداق امر به معروف و نهی از منکر بیان کنند.

انتهای پیام/136
 
https://qomnews.ir/vdcippaw.t1aqr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما