پنجشنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۰ ساعت ۱۳:۵۸
کد مطلب : 5641

نشست اساتید داور حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: نشست اساتید داور تحقیقات پایانی حوزه‌های علمیه خواهران با حضور ۱۱۰ نفر از اساتید شهرهای مختلف کشور برگزار شد.
نشست اساتید داور حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد
به گزارش قم نیوز، صدیقه افشار، مدیر امور پژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران هدف از برگزاری این نشست را یکسان‌سازی روند داوری تحقیقات پایانی بانوان طلبه، اطلاع‌رسانی به اساتید داور نسبت به تغییرات انجام‌شده در فرآیند تحقیقات پایانی و استفاده از نظرات اساتید در تصمیم‌سازی‌ها برشمرد.

وی افزود: با توجه به اینکه داوری تحقیقات پایانی طلاب در مدارس علمیه انجام می‌شود، تلاش می‌کنیم تا روند ارزیابی و داوری این تحقیقات تا حد امکان یکسان‌سازی شود و از اعمال سلیقه در دفاع از تحقیقات پایانی جلوگیری شود.

مدیر امورپژوهشی حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به اینکه این نشست طی یک روز برگزار شد، تصریح کرد: در نشست اساتید داور علاوه بر اطلاع‌رسانی در مورد فعالیت‌های معاونت پژوهش و جایگاه داوری تحقیقات پایانی در مدارس علمیه، گزارشی از آسیب‌شناسی تحقیقات پایانی ارائه شد.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های هم‌اندیشی با حضور حجت‌الاسلام  بناری افزود: این کارگاه‌ها با محورهای ضعف‌های محتوایی تحقیقات پایانی؛ علل وراهكارها، داوران و داوری مطلوب و آسیب‌شناسی ضوابط و مقررات، در حیطه ستاد مرکز، مدیریت‌های استانی و مدارس علمیه خواهران برگزار شد.

افشار با بیان اینکه ماحصل مباحث مطرح‌شده در این کارگاه‌ها در آیین‌نامه‌های مربوطه مورد استفاده قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: آیین‌نامه تحقیقات پایانی، شیوه‌نامه داوری تحقیقات پایانی و شیوه‌نامه نگارش تحقیقات پایانی، آیین‌نامه‌هایی هستند که قبل از برگزاری این نشست در اختیار اساتید داور قرار گرفته بود تا در این نشست به بحث و بررسی در مورد آن ها بپردازند.

وی این نشست را دومین نشست اساتید داور تحقیقات پایانی حوزه‌های علمیه خواهران ذکر کرد و افزود: نخستین نشست اساتید داور حوزه‌های علمیه خواهران در سال تحصیلی ۸۲ـ ۸۳ برگزار شد.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdch.knmt23n-zftd2.html
نام شما
آدرس ايميل شما