يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۳۰
کد مطلب : 58444
منبع : خبرگزاری مهر
آیت الله علوی گرگانی:

نقش هنر و رسانه در کاهش آسیب‌های اجتماعی پررنگ‌تر شود

قم نيوز : یکی از مراجع تقلید شیعیان گفت: بهترین راه برای کاهش تصادفات و آسیب‌های اجتماعی فرهنگ سازی است و در این زمینه نقش هنر و رسانه می‌تواند بسیار پررنگ‌تر باشد.
نقش هنر و رسانه در کاهش آسیب‌های اجتماعی پررنگ‌تر شود
نقش هنر و رسانه در کاهش آسیب‌های اجتماعی پررنگ‌تر شود
به گزارش قم نیوز آیت الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی در دیدار مسئولان سازمان فرهنگی شهرداری و راهور قم گفت: تأمین اجتماعی و برقرارکردن امنیت از مسائل مهم در هر جامعه است و لازم است مسئولان توجه بیشتر به مسئله اجتماعی داشته باشند.

وی با بیان اینکه در کاهش تصادفات بعضی فعالیت‌ها، مانند عریض کردن خیابان اثرگذار است، افزود: اگر مسئولان بتوانند این برنامه را اجرا کنند و خیابان‌ها را تعریض کنند کار بزرگی کرده‌اند؛ ولی شرایط طوری است که نمی‌شود، خیابان‌ها را عریض کرد.

استاد سطوح عالی حوزه افزود: وقتی این مرحله را نتوان محقق کرد، باید اقدام دیگری در کاهش تصادفات صورت گیرد و آن فرهنگ سازی در رانندگی است. بنابراین اگر بتوانیم در مسائل مختلف فرهنگ‌سازی کنیم، قطعا توانسته‌ایم مشکلات اجتماعی مانند تصادف را هم کاهش دهیم.

وی فرهنگ‌سازی از مسائل مهم در هر جامعه دانست و گفت: برای این مسئله باید از دوران نوجوانی و جوانی و مدارس ابتدای شروع شود تا وقتی فرد، جوان رشیدی شد بتواند این فرهنگ را درست در جامعه اجرا کند.

آیت الله علوی گرگانی تصریح کرد: متأسفانه بیشتر تصادفات از سوی جوانان موتورسوار آن هم به دلیل روحیه جوانی و عشق به سرعت و موتور اتفاق می‌افتد و همین، مشکلاتی را برای خانواده فرد به وجود می‌آورد.

وی بیان داشت: بنابراین بهترین راه برای کاهش تصادفات و آسیب‌های اجتماعی دیگر این است که  فرهنگ‌سازی کنیم و در این باره نقش هنر و رسانه می‌تواند بسیار پررنگ‌تر باشد.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdceee8n.jh8vei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما