شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۵
کد مطلب : 60273
منبع : خبرگزاری فارس
معاون پرورشي و فرهنگي اداره‌كل آموزش و پرورش استان قم:

همايش آموزشي توجيهي هميار مشاوران استان قم برگزار مي‌شود

قم نيوز : معاون پرورشي و فرهنگي اداره‌كل آموزش و پرورش استان قم از برگزاري همايش آموزشي توجيهي هميار مشاوران استان قم طي روزهاي 28 و 29 بهمن امسال خبر داد.
همايش آموزشي توجيهي هميار مشاوران استان قم برگزار مي‌شود
همايش آموزشي توجيهي هميار مشاوران استان قم برگزار مي‌شود
به گزارش قم نیوز ناصر حمزه‌ای امروز با اشاره به برگزاری همایش آموزشی توجیهی همیار مشاوران استان قم اظهار کرد: این همایش ویژه دختران و پسران همیار مشاور روزهای 28 و 29 بهمن ماه از ساعت 8:30 تا 12:30 در مرکز رفاهی آموزشی فرهنگیان شماره یک برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز دانش‌آموزان اجرای طرح همیار مشاوران در دوره متوسطه اول در دستور کار قرار گرفته است که طی آن آموزش و انتقال برخی از مفاهیم و موضوعات مانند مهارت‌های زندگی و پیشگیری از آسیب‌های روانی اجتماعی صورت می‌گیرد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به اهداف و برنامه‌های همیار مشاوران گفت:‌ تقویت کار گروهی، مسؤولیت‌پذیری، جرأت‌مندی، تصمیم‌گیری و افزایش نشاط و شادابی از جمله برنامه‌های همیار مشاوران است.

وی با بیان اینکه هر مدرسه حداقل دو همیار مشاور دارد عنوان کرد: 250 نفر مشاور در مقطع متوسطه فعالیت دارند که به رشد سازگاری فردی و اجتماعی دانش‌آموزان، ارتقاء سطح سلامت روان، تقویت توانمندی‌های فردی، اجتماعی و ارتباطی آنها کمک می‌کنند.

حمزه‌ای ترویج فرهنگ راهنمایی و مشاوره بین دانش‌آموزان، استفاده از همیاری دانش‌آموزان در شناسایی مشکلات همسالان، کاهش موانع درونی و بیرونی در تحقق رشد همه جانبه، تقویت روحیه مسؤولیت‌پذیری، تصمیم‌گیری و مهارت‌های فردی و اجتماعی را از دیگر فعالیت‌های همیاران مشاور ذکر کرد.

وی از برگزاری اجتماع عظیم فاطمی 29 بهمن امسال در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) خبر داد و افزود: هزار و 500 نفر دانش‌آموز در این برنامه شرکت می‌کنند که انسجام‌بخشی به نیروی انسانی هیأت‌ها در این برنامه پیگیری می‌شود.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد:‌ 4 هزار نفر دانش‌آموز پسر ناحیه دو روز 30 بهمن امسال در شبستان امام خمینی در اجتماع عظیم فاطمی شرکت می‌کنند و 6 هزار نفر دانش‌آموز سادات همراه والدین اول اسفند در مسجد امام حسن عسکری اجتماع دارند و سپس به سمت حرم حضرت معصومه(س) برای عزاداری حرکت می‌کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchxin-.23nvqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما