شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : 6349
دهم تا چهاردهم اردیبهشت ماه در قم؛

سی‌امین دوره مسابقات اقامه نماز، قرآن و عترت برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: رییس اداره قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم از برگزاری سی‌امین دوره مسابقات اقامه نماز، قرآن و عترت دهم تا چهاردهم اردیبهشت ماه در قم خبر داد.
سی‌امین دوره مسابقات اقامه نماز، قرآن و عترت برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، جلال خدامحمدی  اظهار کرد: آزمون کتبی این دوره از مسابقات ۳۱ فروردین ماه ویژه دانش‌آموزان و فرهنگیان برگزار شد.

وی ادامه داد: ایجاد فضای معنوی قرآنی در سطح جامعه و رقابت سالم بین دانش‌آموزان مهم‌ترین هدف برگزاری این دوره از مسابقات بوده و سبب جذب دانش‌آموزان به برنامه‌های مختلف قرآنی می‌شود.

رییس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم خاطرنشان کرد: مسابقات قرآن شامل حفظ، قرائت، تفسیر قرآن کریم، مسابقات نماز شامل احکام، اذان و انشای نماز و مسابقات عترت نیز شامل نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و مداحی است.

وی با اشاره به ویژگی‌های مسابقات امسال گفت: برگزاری مسابقات فرهنگیان و نیز مسابقات صحیفه سجادیه، مداحی و تواشیح در سراسر کشور برای نخستین بار به این دوره از مسابقات افزوده شده است.

رییس اداره امور قرآن، عترت و نماز اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم یادآور شد: دو هزار نفر از دانش‌آموزان و فرهنگیان دهم تا چهاردهم اردیبهشت در این دوره از مسابقات با یکدیگر رقابت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: مسابقات اقامه نماز، قرآن و عترت ویژه برادران دهم و یازدهم اردیبهشت و ویژه خواهران سیزدهم و چهاردهم اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

خدامحمدی با بیان اینکه یادواره این دوره مسابقات با عنوان گرامیداشت سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی برگزار می‌شود، گفت: دانش‌آموزان قمی رتبه نخست کشور در مقطع راهنمایی، رتبه دوم کشوری در مقطع متوسطه خواهران و رتبه سوم کشوری در مقطع متوسطه برادران را کسب کردند.

مرحله کشوری مسابقات اقامه نماز، قرآن و عترت تیر و شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcd.o092yt0sna26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما