شنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۰ ساعت ۱۵:۲۱
کد مطلب : 663
مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور خبر داد:

تامین 70 درصد هزینه‌های حوزه‌های خواهران از سوی خیرین

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور گفت: 70 درصد هزینه‌های حوزه‌های علمیه خواهران از سوی منابع مردمی و کمک خیرین تامین می‌شود.
تامین 70 درصد هزینه‌های حوزه‌های خواهران از سوی خیرین
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمودرضا جمشیدی در اجلاس جامعه مدرسین و علمای بلاد استان‌های یزد، کرمان و سیستان و بلوچستان در شهر یزد، با اشاره به پروژه‌های در دست احداث و به بهره برداری رسیده حوزه‌های علمیه خواهران اظهار کرد: حضور خیرین شهرهای مختلف کشور در احداث، راه‌اندازی و ادامه فعالیت این حوزه‌های علمیه مشهود است.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید همواره پایگاه مردمی خود را حفظ کنند، بیان کرد: توجه به این امر موجب شده است که در حال حاضر تنها ۳۰ درصد از بودجه‌های حوزه‌های علمیه خواهران از سوی شورای عالی حوزه‌های علمیه و کمک‌های دولتی تامین شود و ۷۰ درصد باقی مانده آن از سوی منابع مردمی و خیرین تامین شود.

وی با اشاره به اینکه ماموریت‌های ویژه‌ای برای حوزه‌های علمیه خواهران کشور تعریف شده است، خاطرنشان کرد: اگر به حوزه‌های علمیه خواهران به لحاظ ماموریت‌های آن توجه ویژه صورت گیرد، برکات این توجه به زودی نمایان می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان اینکه حوزه‌های علمیه خواهران قصد ندارد هرآنچه در حوزه‌های علمیه برادران انجام می‌گیرد را عینا عهده‌دار شود، افزود: حوزه‌های علمیه خواهران در حیطه ماموریت‌های خود می‌توانند بسیار موفق باشند و بدرخشند.

وی از ارتباط با آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها به منظور تاثیرگذاری بر نوجوانان و جوانان به عنوان برخی از این ماموریت‌ها یاد کرد و ادامه داد: توجه مختصر به پژوهش در حوزه‌های علمیه خواهران در سه سال اخیر باعث شد بانوان طلبه در جشنواره‌هایی که آثارشان توسط گروه‌های داوری واحدی در کنار آثار برادران طلبه داوری می‌شدند، بدرخشند.

‌جمشیدی با اشاره به اینکه نظام آموزشی حوزه‌های علمیه خواهران بر خلاف حوزه‌های علمیه برادران، «نظام آموزشی مقاطعی» است، گفت: این امر موجب می‌شود تا طلاب در پایان هر مقطعی که می‌توانند، به عرصه‌های جدی فعالیت فرهنگی بپیوندند.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdcicpaq2t1aq.bct.html
نام شما
آدرس ايميل شما