شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۷
کد مطلب : 70334
منبع : خبرگزاری فارس
نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

توطئه ایجاد تفرقه دشمنان در اربعین کارساز نیست/راهپیمایی اربعین ضربه‌ای بر پیکر استکبار

قم نيوز : نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: مردم عراق برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی با آغوش باز آماده هستند و از این طرف مردم ایران نیز با اشتیاق برای شرکت در راهپیمایی اربعین ثبت‌نام می‌کنند بنابراین حربه تفرقه دشمنان کارساز نبوده است.
توطئه ایجاد تفرقه دشمنان در اربعین کارساز نیست/راهپیمایی اربعین ضربه‌ای بر پیکر استکبار
توطئه ایجاد تفرقه دشمنان در اربعین کارساز نیست/راهپیمایی اربعین ضربه‌ای بر پیکر استکبار
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام حسین بنیادی امروز  با اشاره به اهمیت اربعین اظهار کرد: بدون تردید تاریخ عاشورا تا اربعین نقطه زمانی خاص و مهمی است. درس‌های مکتب امام حسین(ع) در این برهه زمانی استخراج شده و به گوش مردم دوران خود و دوره‌های بعدی تا امروز رسید.

وی خاطرنشان کرد: اربعین نقطه عطف در تاریخ اسلام و بشریت است. امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) و دیگر ائمه اطهار(ع) پیام وحدت اربعین را به همه جوامع بشری منتقل کردند.

 

وحدت‌آفرینی اربعین برای همه ملت‌ها و مکاتب

نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اربعین برای همه ملت‌ها، مذاهب و مکاتب وحدت‌آفرین است گفت: این امر برای کشورهای پیرو اهل بیت(ع) و کشورهایی که مردمانش مذهب تشیع را انتخاب می‌کنند و بر آن پایبند هستند مهم محسوب می‌شود.

وی عنوان کرد: هیچگاه دشمنان اسلام نتوانستند وحدت و انسجام پیروان مکتب تشیع را تحمل کنند بنابراین هر زمان با حربه‌ای درصدد اختلاف برآمدند همانطوری که به اختلاف بین شیعه و اهل سنت دامن می‌زنند.

 

چشم جهانیان به راهپیمایی اربعین معطوف شده است

بنیادی با اشاره به اهمیت راهپیمایی اربعین گفت: چند سالی است که این راهپیمایی شکوه بی‌نظیری در عالم ایجاد کرده و چشم جهانیان به این راهپیمایی و پیاده‌روی عظیم معطوف شده که ضربه‌ای بر پیکره استکبار است.

وی خاطرنشان کرد: دشمنان نمی‌توانند چنین عظمتی را مشاهده کنند زیرا مردم با کیفیت و اشتیاق فراوان در راهپیمایی شرکت می‌کنند.

نایب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: چنین حضوری پیام خاصی برای دشمنان مکتب تشیع، اسلام و دشمنان بشریت دارد بنابراین شایعات را رواج دادند و به اختلافات دامن زدند و مواردی که اساس و پایه نداشت به صورت دروغ در رسانه‌های معاند، نوشتارها و گفتارها بیان می‌کنند.

 

اربعین پیام‌آور وحدت و عزت

وی با بیان اینکه مکتب اهل بیت(ع) سرآمد بصیرت است گفت: پیام امام حسین(ع) که از سوی اسرا به مردم رسید این است که دوران و زمانه خود را بشناسیم. پیام راهپیمایی و پیاده‌روی اربعین همان پیام بصیرت، وحدت و عزت است.

بنیادی خاطرنشان کرد: اگر وحدت و انسجام بین شیعیان و مسلمانان به وجود آید نتیجه آن عزتی را رقم می‌زند که سبب آزار دشمنان می‌شود و دشمنان از این امر ناراحت هستند بنابراین مردم ایران و عراق با واقع‌بینی نسبت به این اختلافات باید هوشیار باشند و دست‌های پیدا و پنهان را کشف و از اختلافات جلوگیری کنند.

وی عنوان کرد: در رسانه‌ها مشاهده می‌شود که مردم عراق برای پذیرایی از زائران اربعین حسینی با آغوش باز آماده هستند و از این طرف مردم ایران نیز با اشتیاق برای شرکت در راهپیمایی اربعین ثبت‌نام می‌کنند بنابراین این حربه دشمنان مانند حربه‌های دیگر آنها کارساز نبوده است.

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcgtw9u.ak9zw4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما