شنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 80716
منبع : خبرگزاری ايرنا

دوره‌های آموزشی برای ارتقا سطح مهارت کشاورزان قمی برگزار می‌شود

قم نيوز : مدیر آموزش و پژوهش سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی قم گفت:‌ دوره‌های آموزشی برای ارتقا سطح مهارت کشاورزان قمی در سطوح مختلف توسط این سازمان ترتیب می‌یابد و در طی آن بهره‌برداران با جدیدترین روش‌های علمی و کاربردی در حوزه کشاورزی، آشنا می‌شوند.
دوره‌های آموزشی برای ارتقا سطح مهارت کشاورزان قمی برگزار می‌شود
دوره‌های آموزشی برای ارتقا سطح مهارت کشاورزان قمی برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز مجید پهلوانی بیان کرد:‌ برای مدرن ساختن فرآیند کشاورزی در قم و استفاده از روش‌های نوین به‌جای سازوکارهای سنتی‌، دوره‌های آموزشی هم برای کشاورزان استان و هم برای کارشناسان بخش کشاورزی به‌صورت منظم برگزار می‌شود.

وی بیان کرد:‌ این دوره‌های آموزشی موجب ارتقا سطح مهارت بهره‌برداران بخش کشاورزی استان خواهد شد و عملکرد این حوزه را در بخش کمی و کیفی بهبود می‌بخشد.

وی ادامه داد:‌ در بحث تغییر الگوی کشت و تشویق کشاورزان به توسعه کشت‌های گلخانه‌ای نیز،‌ سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی قم،‌ دوره‌های آموزشی گسترده را برای افزایش سطح آشنایی کشاورزان استان با این روش کشت برگزار می‌کند.

پهلوانی گفت: تربیت کارشناسان متخصص درزمینهٔ کشت‌های گلخانه‌ای اقدام دیگری است که توسط سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی قم برای ارتقا سطح کمی و کیفی محصولات گلخانه‌ای در استان انجام می‌شود.

وی بیان کرد:‌ اکنون فرآیند توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در قم زیر نظر کارشناسان سازمان نظام‌مهندسی کشاورزی انجام می‌شود و به همین دلیل محصولات تولیدشده در گلخانه‌های استان از استانداردهای لازم برخوردار هستند.

وی ادامه داد:‌ ارائه آموزش‌های مهارتی به کارشناسان و بهره‌برداران بخش کشاورزی در قم موجب اشتغال‌زایی و افزایش سطح تولید محصولات کشاورزی استان شده است و این روند در سال رونق تولید باقدرت بیشتری دنبال می‌شود.

در بخش کشاورزی کل زمین‌های قابل‌کشت قم برابر ۱۰۵ هزار و ۷۳۰ هکتار است که این رقم ۴۶ صدم درصد کل اراضی قابل‌کشت کشور هست؛ مجموع کشت سبز استان شامل ۲۰ هزار هکتار باغ و ۴۲ هزار هکتار زراعت است.
میزان متوسط تولید بخش کشاورزی قم در سال برابر ۷۴۶ هزار تن شامل ۴۲۵ هزار تن محصولات زراعی و باغی، یک هزار و ۵۰۰ تن آبزیان و ۳۲۰ هزار تن محصولات دامی است.
بیشتر بهره‌برداران بخش کشاورزی قم را روستاییان استان تشکیل می‌دهند که طبق سرشماری عمومی نفوس و مسکن در سال ۱۳۹۵، قم دارای ۱۲۷ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است؛ جمعیت ساکن مناطق روستایی این استان بیش از ۵۵ هزار و ۸۶۵ تن است که در قالب ۱۷ هزار و ۳۸۵ خانوار زندگی می‌کنند.پ

انتهای پیام/138
https://qomnews.ir/vdcb0zbw.rhbg8piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما