سه شنبه ۲ آبان ۱۳۹۱ ساعت ۱۰:۴۹
کد مطلب : 9489
مدیرکل راه و شهرسازی استان قم خبر داد

بهسازی ۶۱ کیلومتر راه روستایی قم از محل اعتبارات سفر رهبری

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت: ۶۱ کیلومتر از راه‌های روستایی استان قم از محل اعتبارات سفر رهبری بهسازی شده است.
بهسازی ۶۱ کیلومتر راه روستایی قم از محل اعتبارات سفر رهبری
قم نیوز: محمدرضا قلندر با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه راه و راهداری اظهار کرد: تکمیل سه راه خرمشهر از جمله مصوبات سفر مقام معظم رهبری به قم محسوب می‌شود که این پروژه پس از سال‌ها به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: سامان‌دهی ورودی‌های شهر قم از جمله اموری است که در سفر مقام معظم رهبری در دستور کار قرار گرفت و پروژه میدان ۷۲ تن نیز مهم‌ترین آن‌ها به شمار می‌رفت.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه حدود ۲۰ میلیارد تومان هزینه برای انجام این طرح در نظر گرفته شده بود، گفت: پروژه رفع معارض‌های این طرح خود مسئله مهمی بود که هم‌زمان با اجرای پروژه اصلی انجام شد.

وی ادامه داد: پروژه میدان ۷۲ تن در ابتدا با دو نوبت کاری و در مراحل پایانی با سه نوبت کاری در زمان تعیین شده به پایان رسید.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با اشاره به کاهش شدید بار ترافیکی ورودی شهر قم از سمت شمال به دلیل افتتاح پروژه تقاطع سه سطحه ۷۲ تن ابراز کرد: رضایت عمومی از این پروژه در میان مردم قم و زائران دیده می‌شود.

وی از تأمین روشنایی راه‌های استان قم خبر داد و گفت: در مجموع سامان‌دهی راه‌های قم ۳۰ میلیارد تومان هزینه در بر داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم با اشاره به پروژه جاده قم – نیزار اظهار کرد: اعتبارات در نظر گرفته شده برای این طرح در سال‌های قبل با توجه به افزایش تورم جوابگوی پایان یافتن کار نبود به همین دلیل از سال گذشته با تخصیص اعتبارات لازم، هم اکنون شاهد ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در این طرح هستیم و دفتر مقام معظم رهبری نیز شش میلیارد تومان دیگر به این پروژه اختصاص داده است و امیدواریم تا پایان امسال جاده قم – نیزار به بهره‌برداری برسد.

وی به بهسازی و سامان‌دهی راه‌های روستایی به عنوان یکی از مصوبات سفر رهبری به قم اشاره کرد و گفت: طی این مصوبه قرار بود تمام راه‌های منتهی به روستاهای بالای ۵۰ خانوار سامان‌دهی و بهسازی شوند که تاکنون ۶۱ کیلومتر راه در قالب ۱۵ پروژه با اعتباری حدود ۳۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

قلندر از در نظر گرفتن ۵ میلیارد تومان اعتبار برای سامان‌دهی راه‌های روستایی بالای ۲۰ خانوار در استان قم خبر داد و افزود: قم نخستین استان در سراسر کشور است که این پروژه را به مرحله اجرا در خواهد آورد.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی استان قم با بیان اینکه اعتبارات سفر مقام معظم رهبری به قم هر سال به طور کامل تخصیص داده می‌شود، گفت: اعتبارات مصوبات دولتی نیز تا ۹۰ درصد در حوزه راه در سال گذشته به قم اختصاص داده شده است.

وی با تاکید بر رفع نقاط حادثه‌خیز به ویژه در راه‌های روستایی بیان داشت: مبلغ ۵۰ میلیارد ریال برای این بخش در سفر رهبری به قم تصویب شد که این اعتبار تا سال جاری باید تخصیص داده شود ضمن اینکه این نقاط حادثه‌خیز با نظر کارشناسی کمیته‌ای ویژه تعیین می‌شوند.

قلندر با اشاره به بهسازی پل نعل‌بندان به عنوان یکی از مشکل‌ترین اقدامات فنی حوزه راهداری توسط اداره کل راه و شهرسازی استان قم گفت: مقاوم‌سازی این پل هم‌زمان با عبور ترافیک با توجه به بحث پدافند غیر عامل پروژه‌ای بسیار پیچیده است که مراحل نهایی خود را می‌گذراند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم افزود: در خصوص جاده قم – گرمسار نیز با توجه به مکاتبات فراوان با وزارت راه و شهرسازی، مسئولان وزارت‌خانه متقاعد شدند که این جاده پاسخگوی نیازهای موجود نبوده و باید به آزاد راه تبدیل شود و هم اکنون این کار در حال انجام است.

وی ادامه داد: تبدیل جاده قم – گرمسار به آزاد راه با همکاری بخش خصوصی و با اعتباری بالغ بر ۴۰۰ میلیارد تومان در حال انجام شده و امیدواریم تا پایان مرداد ماه سال آینده به بهره‌برداری برسد ضمن اینکه در قالب قرارداد با بخش خصوصی، احداث تمام مجتمع‌های خدمات رفاهی در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/115/
https://qomnews.ir/vdcb.wb9urhba9iupr.html
نام شما
آدرس ايميل شما