يکشنبه ۶ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 39746
منبع : پایگاه اطلاع رسانی شهرداری قم

صدور تاييديه ايمني براي ۹۳ ساختمان در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدير عامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري قم از صدور تاييديه ايمني براي ۹۳ ساختمان در سال گذشته و سه ماهه نخست سال جاري در قم خبر داد.
صدور تاييديه ايمني براي ۹۳ ساختمان در قم
به گزارش قم نیوز، عباس جعفري با اشاره به اقدامات سازمان آتش نشاني در مورد ايمني ساختمان‌هاي بلند مرتبه اظهار كرد: از ابتداي سال ۹۲ بر اساس مصوبه شوراي شهر، بنا شد تمام ساختمان‌هاي سطح شهر بالاي چهار طبقه مسكوني براي اخذ پروانه ساختماني به آتش‌نشاني مراجعه كنند.

وي خاطرنشان كرد: از سوي نيروهاي سازمان آتش‌نشاني نقشه‌هاي برق و معماري بررسي مي‌‌شود و با توجه به ضوابط و استانداردهايي كه وجود دارد، در حين اجرا بازديد از نحوه اجراي ضوابط انجام خواهد شد و در پايان كار استعلامي براي پايان كار ساختمان‌ها از سازمان آتش‌نشاني دريافت مي‌كنند.

مدير عامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري قم با بيان اينكه در نهايت بازديد نهايي و تطابق ضوابط با اجرا صورت مي‌گيرد و پايان كار براي ساختمان‌ها صادر مي‌شود، گفت: با توجه به اينكه ساختمان‌ها به سمت بلند مرتبه‌سازي در سطح شهر در حال پيشرفت هستند، هدف اين طرح بحث ايمن‌سازي ساختمان‌ها است.

وي خاطرنشان كرد: اكنون براي ساختمان‌هاي ۲۲ و ۲۳ طبقه در شهر قم مجوز داده شده كه از نظر ارتقاع داراي ۶۴ تا ۶۵ متر ارتفاع است، دسترسي به اين ميزان ارتفاع و طبقات در زمان‌هاي حادثه كار مشكلي است، بنابراين بايد به دنبال خريد تجهيزات باشيم.

جعفري عنوان كرد: خريد تجهيزات ممكن است نتواند كمك مؤثري به ما داشته باشد، بنابراين لازم است ساختمان‌هاي شهر را ايمن كرده و از تجهيزات مناسب استفاده كنيم.

وي با اشاره به تشكيل پرونده و بازديد از ساختمانهاي شهر قم گفت: هزار و ۸۰۵ مورد در سال ۹۲، هزار و ۲۳۷ مورد در سال ۹۳  و ۷۵۹ مورد در سال گذشته و ۱۸۶ مورد در سه ماهه اول سال جاري تشكيل پرونده و بازديد صورت گرفته است.

مدير عامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرداري قم يادآور شد: از ابتداي سال ۹۴ بحث‌هاي تاييد ايمني آغاز شده و ۷۰ ساختمان در سال ۹۴ مورد تاييد قرار گرفته و سه ماهه اول سال ۹۵ تاكنون ۲۳ مورد تاييديه براي ساختمان‌ها صادر شده است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdciqyap.t1a352bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما