چهارشنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 29326
حجت الاسلام غرویان:

عاطفه و ادب حضرت زهرا(س) باید برای ما الگو باشد

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: عاطفه، مهربانی و ادب حضرت زهرا(س) در زمان ما قابل الگوگیری است، که با عنصر جذب، عاطفه و دیگردوستی بتوانیم اخلاق و رفتارمان را تنظیم کنیم.
عاطفه و ادب حضرت زهرا(س) باید برای ما الگو باشد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محسن غرویان اظهارداشت: یکی از درس‌هایی که از زندگی حضرت زهرا (س) می‌گیریم درس محبت و عاطفه است.

وی با بیان اینکه ارتباط ما انسان‌ها می‌تواند به دو شکل جذب و یا دفع باشد، افزود: حضرت زهرا (س) دائما از روش‌های تشویق و جذب استفاده می‌کردند و فرزندان هم با همین نظام تربیتی پرورش یافتند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه عاطفه زیادی در رفتار حضرت زهرا (س) وجود داشته،خاطرنشان کرد: این عاطفه و مهربانی حضرت زهرا (س) در زمان ما قابل الگوگیری است که با عنصر جذب، عاطفه و دیگردوستی بتوانیم اخلاق و رفتارمان را تنظیم کنیم.

حجت الاسلام غرویان با بیان اینکه حضرت زهرا (س) عالمه غیر معلمه است، گفت: در صفات و شخصیت حضرت زهرا (س) مسئله علم و دانش ایشان نیز قابل الگوگیری است.

وی عنوان کرد: حضرت زهرا (س) موارد فقهی، کلامی و تربیتی زیادی را از قرآن کریم و روایات پیامبر (ص) یاد گرفته بودند، و بر اساس قرآن و روایات حرکت و زندگیشان را شکل می‌دادند.

عضو هیئت علمی جامعة المصطفی العالمیه بیان کرد: مسئله دیگر ادب حضرت زهرا (س) است که در سیره ایشان آمده که نسبت به پدر بزرگوارشان ادب را رعایت می‌کردند.

حجت الاسلام غرویان با اشاره به خطبه فدک حضرت زهرا (س)،افزود: یکی از ابعاد دیگر زندگی حضرت زهرا (س) این بود که هر جا ضرورت و تکلیف اقتضاء می‌کرد به مسائل خلافت، حکومت و سیاست وارد می‌شدند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcb0fb5.rhb95piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما