شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب : 29369
عضو مجلس خبرگان رهبری:

نقش اجتماعی حضرت زهرا(س) در ولایت مداری از امام علی(ع) نمایان شد

قم نيوز : قم نیوز: عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ولایت مداری حضرت زهرا(س) گفت: حضرت فاطمه(س) در ترویج منصب ولایت از امام علی (ع) تبعیت و دفاع کردند و به ترویج منصب ولایت مداری امام علی (ع) پرداختند و آن را یادآوری کردند که این نشان دهنده نقش اجتماعی حضرت فاطمه (س) است.
نقش اجتماعی حضرت زهرا(س) در ولایت مداری از امام علی(ع) نمایان شد
به گزارش قم نیوز، آیت الله عسکر دیرباز با اشاره به فرارسیدن ایام فاطمیه شهادت حضرت زهرا(س) اظهار داشت: حضرت زهرا(س) ابعاد شخصیتی متفاوتی دارند که یکی از این ابعاد تربیت فرزند است که در عمر کوتاه خویش فرزندان خوب و شایسته ای را برای جامعه اسلامی تربیت کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: با توجه به این که اعتقاد به امامت امام زمان(عج) داریم و در زمان غیبت ایشان به سر می بریم ایشان پس از آن که ۴ نائب خاصی داشتند و عمر نائب چهارم ایشان رو به اتمام بود در حدیثی فقهایی که جامع الشرایط هستند را به عنوان نائب عام خودشان منصوب کردند.

آیت الله دیر باز بیان کرد: در زمان غیبت فقهای جامعه الشرایط نائب امام زمان(عج) هستند که امروز مقام معظم رهبری با توجه به این که مجتهد و مرجع تقلید هستند و از طرف مجلس خبرگان به عنوان ولی فقیه انتخاب شدند ولی فقیه ما است و وظیفه ما این است که به عنوان تبعیت از دستورات امام زمان(عج) که امر کردند از فقها و مراجع تقلید تبعیت کنیم از مقام معظم رهبری هم به عنوان ولی فقیه و هم رهبر نظام اسلامی تبعیت کنیم.

استاد حوزه علمیه با بیان این که باید تربیت فرزندمان حضرت زهرا(س) الگوی زنان ما باشد تصریح کرد: گفته می شود که شاکله هر شخصی در کودکی شکل می گیرد حضرت فاطمه (س) باتوجه به این مدت کوتاهی کنار فرزندان خویش بودند و زود از دنیا رفتند اما در تربیت فرزندان شان اهتمام لازم را داشتند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: در زمینه شوهر داری حضرت فاطمه (س) نیزروایات و مطالب فراوانی آمده است که نسبت به امام علی(ع) و زندگی مشترکی که داشتند بهترین زندگی بوده که در طول تاریخ می توان تصور کرد چون هم مرد خانه و هم زن خانه هردو معصوم بودند و کسی که معصوم است تصور گناه هم برای آن فرد وجود ندارد.

آیت الله دیر بازبا اشاره به حمایت های حضرت زهرا از امام علی(ع) هنگام جنگ های مهم اسلام گفت: در سال های اول ازدواج حضرت فاطمه(ع) با امام علی(ع) جنگ های صدر اسلام نظیر بدر،احد و خندق آغازشد و امام علی(ع) هم که تازه ازدواج کرده بودند جهت حضوردر جنگ ها نیاز به آرامش داشتند که این نقش را هم حضرت زهرا(س) بخوبی ایفا کردند و پشتیبان حضرت علی (ع) بودند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به ولایت مداری حضرت زهرا(س) بیان کرد: حضرت فاطمه(س) در ترویج منصب ولایت از امام علی (ع) تبعیت و دفاع کردند و به ترویج منصب ولایت مداری امام علی (ع) پرداختند و آن را یادآوری کردند که این نشان دهنده نقش اجتماعی حضرت فاطمه (س) است.

وی عنوان کرد: حضرت زهرا(س) برای ترویج نقش ولایت مداری امام علی(ع) با پوشش کامل اسلامی و مراعات حجاب حاضر می شدند و هنگامی که به مسجد می رفتند و خطبه ای را ایراد می کردند به بهترین نحو به عنوان الگوی شخصیت زن مسلمان توانستند نقش خودشان را ایفا کنند.

رئیس دانشگاه قم تصریح کرد: در تمام این ابعاد بانوان ما می توانند از حضرت زهرا(س) اطاعت کنند و به تربیت فرزندان خویش بپردازند و شوهر داری کنند و در فعالیت های اجتماعی شرکت کنند، در محدوده مقررات دینی هم هنگامی که قصد حضور در جامعه دارند پوشش اسلامی را به صورت کامل رعایت کنند و از این نظر از حضرت زهرا(س) تبعیت کنند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdci3par.t1a3q2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما