سه شنبه ۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۴۰
کد مطلب : 32899
عضو مجلس خبرگان:

امام هادی (ع) با تربیت شاگردان برجسته به مبارزه با انحرافات بنی عباس پرداخت

قم نيوز : قم نگار:عضو مجلس خبرگان با اشاره به اینکه امام هادی (س) با تربیت شاگردان برجسته خط بطلانی بر انحرافات بنی عباس بود، گفت: این شاگردان زمینه را برای عصر غیبت و ارتباط با واسطه با امام معصوم فراهم کردند.
امام هادی (ع) با تربیت شاگردان برجسته به مبارزه با انحرافات بنی عباس پرداخت
به گزارش قم نگار، آیت الله سید محمد واعظ موسوی با اشاره به اینکه میلاد امسال امام هادی (ع) با توجه به کشتار خیل کثیری از مسلمانان به خصوص هموطنان حاجی ما در سرزمین منا حال غم گرفته است، اظهار داشت: امام هادی (ع) در زمره رهبران آسمانی است که با توجه به شرایط زمانی ارشاد و هدایت اسلامی و سیاسی و مذهبی در جامعه را هم در زمان خود و هم برای نسل‌های بعد برنامه ریزی و تدبیر کردند.

عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه امام هادی (ع) راه پدران خود در تربیت شاگردان دلباخته فرهنگ ناب تشیع را ادامه دادند، افزود: ایشان بر راه‌های انحرافی که با دسیسه‌های بنی عباس در جامعه اسلامی رشد و نمو پیدا کرده بود خط بطلان کشیدند.

وی با تاکید بر اینکه امام هادی (ع) با فقیران و مستمندان همواره هم نشین بوده‌اند، خاطرنشان کرد: ایشان با تربیت اخلاقی و معنوی شاگردان بسیار زیادی و با قرار دادن وکیلان تام الختیار خودشان در سرزمین‌های مختلف اسلامی زمینه را برای عصر غیبت مهیا کردند.

آیت الله واعظ موسوی با تاکید بر اینکه امام هادی(ع) شاگردان خود را در مناطق مختلف کشورهای اسلامی مستقر کردند، تصریح کرد: ایشان تلاش کردند تا آرام مردم کشورهای اسلامی و جامعه شیعی با عدم دسترسی ظاهری و ارتباط با وکیل امام خوگرفته و عادت کنند و بتوانند با واسطه با معصوم خودشان ارتباط داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان با اشاره به اینکه امام هادی (ع) مطالب عمیق و دقیق را در قالب ادعیه را به مردم آموزش می‌دادند، تاکیدکرد: ایشان به این وسیله روح شادابی و طراوت، جوانمردی و ایثار، ارتباط معنوی با خداوند و ارتقا اخلاق و انسانیت و تدین را افزایش داده و خدمت بزرگی به جامعه اسلامی کردند.

وی با بیان اینکه زیارت جامعه کبیره به عنوان یادگار بزرگ امام هادی(ع) یک دوره بزرگ امام‌شناسی و آشنایی با خصوصیات رهبر جامعه است، تاکید کرد: ایشان با تبین خاص و با بیان والای ویژگی‌های امام توانستند در قالب دعا این مطالب علمی و اعتقادی را بدون اینکه کمترین حساسیتی بر انگیزند در جامعه رسوخ داده و به نسل‌های بعد منتقل کنند.

آیت الله واعظ موسوی با تاکید بر اینکه امام هادی (ع) با توجه به عصری که در آن زندگی می‌کرد می‌تواند امروزه به عنوان بهترین اسوه دین مداران و فعالان عرصه‌های سیاسی و فرهنگی قرار بگیرد، تصریح کرد: مسئولان می‌توانند با الگو گیری از ایشان در عین حفظ کیان دین و برخورداری از کیاست لازم در برنامه ریزی‌های مدیریتی خودشان فعالیت‌های علمی، معنوی، اقتصادی و سیاسی را داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان افزود: فعالان عرصه سیاسی، مذهبی و فرهنگی باید در عین مبارزه فراگیر با طاغوت‌های زمان در مسیر اصلاح جامعه گام بردارند و زمینه را برای صلح، صفا و آرامش و معنویت فراهم کنند.

وی با اشاره به این سخن امام هادی(ع) که دنیا بازاری است که عده‌ای در آن بهره می‌برند و عده‌ای تمام مطاع خود را از دست می‌دهند، خاطرنشان کرد: باید دنیا ابزاری باشد برای دست یافتن به سعادت اخروی و عاقبت به خیری و نه اینکه خود دنیا هدف قرار گیرد و به دنبال دست یابی به مواهب دنیوی باشیم زیرا که چنین افرادی زیان‌کار واقعی هستند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcaoane.49nuo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما