شنبه ۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۲۸
کد مطلب : 33470
سید علی فضل الله:

پژواک انقلاب امام حسین(ع) بعد از گذشت سال‌ها همچنان ادامه دارد

قم نيوز : قم نگار: سید علی فضل الله فرزند علامه فضل الله لبنان گفت: پژواک انقلاب امام حسین(ع) همچنان بعد از گذشت سالیان سال ادامه دارد؛ به گونه ای که گویی همین دیروز روی داده است.
پژواک انقلاب امام حسین(ع) بعد از گذشت سال‌ها همچنان ادامه دارد
به گزارش قم نگار، حجت الاسلام سید علی فضل‌الله در گفتگویی، درباره اصول و مبانی انقلاب امام حسین (ع) سخن گفت و تاکید کرد: انقلاب حسینی (ع)، به تمام معنا یک انقلاب اسلامی است که پژواک آن همچنان بعد از گذشت سالیان سال ادامه دارد؛ به گونه ای که گویی همین دیروز روی داده است.

وی افزود: حضرت امام حسین (ع) امام همه مسلمان است. راه و روش ابا عبدالله الحسین (ع)، راه و روش اسلامی است که بر وحدت امت اسلامی تاکید دارد. تبلور و تجلی وحدت امت اسلامی زیر پرچم امام حسین (ع)، امت اسلامی را قادر می سازد که در برابر گرایش های تکفیری ها بایستد. از بارزترین عناوین ظلم و انحراف که امروز امت اسلامی با آن روبرو است، در تروریسم و برداشت نادرست از دین اسلامی و مصیبت های و مشکلاتی تجلی یافته که تروریست ها برای امت اسلامی به بار آورده اند.

حجت الاسلام سید علی فضل الله خاطرنشان کرد: امام حسین (ع) با انگیزه شخصی انقلاب نکرد بلکه از جایگاه امام قیام و اعلام کرد که برای درخواست اصلاح امت جدش رسول خدا و امر به معروف و نهی از منکر به پا خاست.

وی گفت: اگر بدانیم که حسین (ع) فرزند دختر رسول خدا است، این بدان معنی است که امت اسلامی این شخصیت عظیم و والا را ارج می نهد و ایشان را دوست می دارد زیرا امت اسلامی دوستدار کسی است که دوستدار رسول الله بوده است و به راه و روشی که ایشان به آن پایبند بوده است، پایبند است. راه و روش امام حسین (ع)، راه و روش اسلامی است که بر وحدت امت اسلامی تاکید می کند.

حجت الاسلام سید علی فضل الله گفت: دور شدن فرزندان امت اسلامی از تعالیم دینی الهی خود و مفاهیم آن باعث شد تا بسیاری از آنها از جاده حق و درستی منحرف شوند و برخی راه خود را به سمت اهداف ناصواب گم کنند.

وی تاکید کرد: بازگشت فرزندان امت به جاده حق در احیای شعارهای انقلابی حسینی است. این شعارها که تاثیر خود را بر جوانان مسلمان در آن دوران بعد از شهادت امام حسین (ع) گذاشت، امروز هم می تواند بر جوانان مسلمانان در سراسر جهان اسلام تاثیر بگذارد.

سید علی فضل الله تاکید کرد: ما باید در دوره غیبت حضرت امام مهدی (عج)، در سطح مسئولیت اسلامی که به عنوان مسلمان به عهده ما گذاشته شده است، پایبند باشیم. باید برای حل مشکلات خود به شیوه های منطقی و اسلامی تلاش کنیم. این کار از التهاب مذهبی و تنش های طائفه ای می کاهد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcgzt9w.ak9wu4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما