شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۴۳
کد مطلب : 33978
منبع : خبرگزاری حوزه
قائم مقام جشنواره سراسری روحانی و سینما:

تولید فیلم متعهدانه درباره روحانیت ، نیازمند کلیشه شکنی است

قم نيوز : قم نگار: قائم مقام جشنواره سراسری روحانی و سینما ، تولید فیلم درباره روحانیت با درنظرگرفتن عنصر صداقت و جذابیت متعهدانه را نیازمند کلیشه شکنی سینماگران دانست.
تولید فیلم متعهدانه درباره روحانیت ، نیازمند کلیشه شکنی است
به گزارش قم نگار، حجت الاسلام سجاد کریمان مجد با اشاره به مطلب فوق اظهار داشت: بی شک تولید و ساخت فیلم سینمایی و تلویزیونی در زمینه زندگی و فعالیت روحانیون دارای جذابیت های بسیاری برای تهیه کنندگان و کارگردانان است که مخاطب عام و خاص را به همراه دارد و تجربه نیز نشان داده این گونه فیلم ها اگر با یک پرداخت هنرمندانه و جذابی همراه باشد ، در گیشه نیز موفق خواهد بود.

وی همچنین افزود: از این رو کم و بیش می بینیم که کارگردان ها نیز به سراغ این گونه سوژه ها می روند و البته ورود به این بحث به شرط آن که مبتنی بر یک شناخت درست از روحانیت باشد، هیچ مانعی ندارد.

معاون نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه هنر ادامه داد: البته باید توجه داشت که حوزه شناختی سازندگان آثار از روحانی نباید فقط منحصر به امام جماعت محل و یا تصاویر بازنمایی شده از شخصیت روحانیون در یک سری آثار تلویزیونی و یا شبکه های ماهواره ای باشد.

وی همچنین تصریح کرد: مشکلی که در حال حاضر وجود دارد این است که اساساً بسیاری از کارگردان های کشور ما بازنمایی درستی از تصویر روحانیت مبتنی بر واقعیت های جامعه ندارند و لذا فاصله زیادی با روحانیون دارند و تصویر غلط و ناقصی را به مخاطب خود منتقل می کنند.

وی بیان داشت: این در حالی است که امروز روحانیون ما نه فقط در عرصه های سنتی تبلیغ و امام جماعت بلکه در عرصه های سیاسی ، فرهنگی و اجتماعی و حتی ورزشی حضور پررنگی دارند و لذا نیاز به یک جریان توانمندی داریم که بتواند متناسب با شان روحانی ، این جایگاه را به تصویر بکشد.

حجت الاسلام کریمان مجد تاکید کرد: صدالبته باید مراقب بود که حریم و شان روحانیت خدشه دار شود چرا که این جایگاه از دیرباز مورد احترام و وثوق آحاد مردم بوده و به همین خاطر معتقدم که باید با دقت و حساسیت بیشتر بر روی سوژه های روحانی در سینما کار کرد.

وی افزود: از این رو برگزاری جشنواره روحانی و سینما که امسال دومین دوره آن برگزار می شود، کمک بسیاری به تقویت این شناخت و بینش و درک حساسیت های موضوع می کند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjohet.uqetazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما