شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۵۵
کد مطلب : 33979
منبع : خبرگزاری حوزه

انتقال کتابخانه مسجد مقدس جمکران به صحن رسول اعظم(ص)

قم نيوز : قم نگار: مدیر مسجد مقام و شبستان‌های مسجد مقدس جمکران از انتقال کتابخانه این مکان مقدس به صحن رسول اعظم (صلی الله علیه و آله)خبر داد.
انتقال کتابخانه مسجد مقدس جمکران به صحن رسول اعظم(ص)
به گزارش قم نگار، ابراهیم صدوقی با بیان اینکه برگزاری مراسم‌ها، مدیریت مسجد مقام و شبستان‌های مجاور، کتابخانه و مرکز اسناد مسجد مقدس جمکران در حوزه اختیارات این مدیریت است، اظهار داشت: کتابخانه عمومی مسجد مقدس جمکران بالغ بر ۷۰ هزار جلد کتاب دارد که در آن کتب علوم دینی، فقهی، حدیثی تا داستان‌های مذهبی برای اقشار مختلف جامعه موجود است.

وی ادامه داد: بعد از عملیات سازمانی که در مسجد مقدس جمکران انجام شد کتابخانه از خارج محوطه به طبقه فوقانی مهمانسرای این مکان مقدس انتقال یافت.

مدیر مسجد مقام و شبستان‌های مسجد مقدس جمکران ابراز داشت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) به مطالعه و کتاب‌خوانی و همچنین تاکید معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران مبنی بر تسهیل دسترسی زائران این مکان مقدس به کتابخانه و برای ترغیب بیشتر زائران به این موضوع مهم، در سه فاز انتقال کتابخانه را به داخل مسجد مقدس جمکران انجام خواهیم داد.

صدوقی عنوان کرد: هدف ما در دسترس قرار دادن کتاب برای زائران است که به همین منظور بخشی از کتب را به شبستان‌های امام علی(علیه السلام) و حضرت زهرا(سلام الله علیها) منتقل کردیم تا همواره کتب در دسترس مردم باشد.

وی انتقال کتابخانه به داخل شبستان‌های مسجد مقدس جمکران را مورد استقبال ویژه زائران عنوان کرد و افزود: زائران بعد از اعمال در این مسجد شریف می‌توانند از کتبی که در بحث مهدویت، تفسیر قرآن و ... وجود دارد استفاده کنند که برای محل‌های کتاب‌خوانی نیز میز و صندلی تعبیه شده است.

مدیر مسجد مقام و شبستان‌های مسجد مقدس جمکران ادامه داد: یک سوم موجودی کتب را از کتابخانه بیرون به شبستان قرآنی جنب صحن رسول اعظم(صلی الله علیه و آله) انتقال دادیم و قصد داریم در فاز دوم در فضای بازتری همه کتابخانه را منتقل کنیم.

صدوقی یادآور شد: در فاز سوم ساخت کتابخانه‌ای مجهز را در نظر داریم که شخصی خیّر، مسئولیت آن را بر عهده گرفته و در حال حاضر باید جانمایی را انجام دهیم تا بعد از آن ساختمان کتابخانه و مرکز اسناد مسجد مقدس جمکران احداث شود.

وی در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته در مرکز اسناد مسجد مقدس جمکران گفت: برای آماده‌سازی موزه این مکان مقدس اقداماتی انجام دادیم تا اسناد، محراب‌ها، تابلوها، اجناس و سنگ‌های قدیمی به همراه مدال‌های قهرمانان ورزشی و سایر آثار و اشیاء با ارزش را در آن قرار دهیم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcaoone.49ne015kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما