سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۲۵
کد مطلب : 16668
مدیر کل کتابخانه های عمومی قم؛

بر تولید کتاب کودک براساس الگوهای اسلامی - ایرانی تاکید کرد

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل کتابخانه های عمومی قم، گفت: تولید اندیشه و کتاب باید به سمت الگوهای اسلامی و ایرانی و جلوگیری از دگراندیشی حرکت کند.
بر تولید کتاب کودک براساس الگوهای اسلامی - ایرانی تاکید کرد
به گزارش قم نیوز، علی فریدونی روز سه شنبه، با گرامیداشت هفته کتاب و روز تولید اندیشه و الگوهای اسلامی ایرانی گفت:رسانه ها باید به گونه ای فرهنگ کتاب خوانی در جامعه را ترویج نمایند که هر ایرانی برای خود سرانه ای در کتاب مطالبه کند و آن را همچون نیازهای بهداشتی و رفاهی دارای اهمیت بداند.
 
وی افزود: کتاب نقش مهمی در تولید علم دارد و هنگامی که از تولید علم سخن گفته می شود منظور انتقال اندیشه و تفکر می باشد که در پیشرفت جوامع سهیم می باشد.
 
مدیر کل کتابخانه های عمومی قم، کتاب را واسطه ای مهم میان اندیشه و پیشرفت دانست و افزود:کتاب ابزار یا واسطه ای برای بیان اندیشه و توسعه فکری و پیشرفت جامعه به شمار می رود و کتاب در حقیقت رسانه ای است که اندیشه اندیشمندان را به جامعه منتقل می کند و بنیاد فکری را در جامعه بنیانگذاری می نماید.
 
فریدونی اضافه کرد: هنگامی که سخن از الگوی اسلامی و ایرانی سخن به میان می آید در حقیقت بر جغرافیای فکری تاکید می شود و فضای ارزشی، اعتقادی و فکری خاصی شکل می گیرد و در جغرافیای فکری،پایبندی های ارزشی و اعتقادی مطرح می شود.
 
وی با بیان اینکه تولید اندیشه و کتاب باید به سمت الگوهای اسلامی ایرانی پیش برود اظهار داشت:باید تلاش شود ایرانی اسلامی با مدل ارزشی دینی برای حفظ هویت علمی و بومی داشته باشیم و تولید کتاب و اندیشه در این زمینه راهگشا می باشد.
 
مدیر کل کتابخانه های عمومی قم، ادامه داد:متاسفانه در صد سال گذشته جوامع ما دستخوش نوعی دگر اندیشی شدند که باید با تولید اندیشه جامعه را به سمت هویت دینی، علمی و بومی سوق دهیم تا جوامع بر اساس اندیشه اسلامی ایرانی شکل بگیرد.
 
فریدونی با اشاره به شعار هفته کتاب با عنوان کتاب آیینه فرهنگ و فرزانگی تصریح کرد:هفته کتاب در کشور به مناسبت بزرگداشت علامه طباطبایی و سالروز درگذشت ایشان نام گذاری شده است که ایشان در مقابله با افکار دگر اندیشی و ماتریالیستی نقش مهمی داشتند.
 
مدیر کل کتابخانه های عمومی قم، در پایان خاطرنشان کرد:امیدواریم جامعه ما با فرهنگ سازی و نقش سازنده رسانه ها به سمت تولید اندیشه و تبیین کتاب خوانی حرکت نماید.
 
انتهاي پیام/125
https://qomnews.ir/vdcg739q.ak9334prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما