يکشنبه ۳ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۰۲
کد مطلب : 16792
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم مطرح کرد

فعالیت 12 مرکز ثابت، سیار و پستی کانون در استان قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم از فعالیت 12 مرکز ثابت، سیار و پستی کانون در استان قم خبر داد.
فعالیت 12 مرکز ثابت، سیار و پستی کانون در استان قم
به گزارش قم نیوز، محمد مخلصی پیش از ظهر امروز در دیدار مدیران و کارکنان کتابخانه‌های عمومی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم با حجت‌الاسلام والمسلمین سعیدی به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: بحث کتاب و کتابخوانی جزو ضروریات جامعه است و از آن به عنوان سنجش فرهنگ عمومی استفاده می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه کتاب نقش موثری در فرهنگ و اخلاق دارد، عنوان کرد: کتاب می‌تواند ناهنجاری‌های جامعه را به طور موثری برطرف کند.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم با اشاره به اهمیت نهادینه کردن کتاب و کتابخوانی در کودکان بیان کرد: باید در کودکان عادت به کتاب خواندن رواج داده شود تا در بزرگسالی بتوانند اخلاق را رعایت کنند.
 
وی شناخت استعدادها و توسعه کتاب و کتابخوانی را یکی از اهداف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دانست و گفت: با روش‌های موثر و با استفاده از جذابیتی که ادبیات دارد کانون به طور غیر مستقیم تلاش می‌کند که کودکان را به کتاب خواندن تشویق کند.
 
مخلصی با بیان اینکه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح کشور بیش از 800 مرکز ثابت، سیار و پستی دارد، بیان کرد: کانون در شهر قم با 9 مرکز ثابت، 2 مرکز سیار روستایی و یک مرکز پستی در خدمت مخاطبین است و در زمینه نهادینه‌کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی در شهر قم تلاش می‌کند.
 
وی با اشاره به فعالیت انتشارات کانون گفت: انتشارات کانون در زمینه‌های مختلف برای کودکان کتاب منتشر می‌کند که از آن جمله می‌توان به مجموعه کتاب رمان نوجوان امروز در 50 جلد، مجموعه شعر نوجوان، مجموعه نمایشنامه‌های نوجوان و مجموعه داستان‌های شاهنامه به نام «نام نامور» اشاره کرد.
 
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قم با اشاره به فعالیت‌های کانون در هفته کتاب در قم بیان کرد: از این فعالیت‌ها می‌توان همایش کتابخوانی «نقطه، حرف، نقش»، نشست ادبی دو پنجره با حضور محسن هجری نویسنده کتاب، برپایی جلسات نقد و بررسی کتاب، برپایی نمایشگاه‌های کتاب و سرگرمی‌های سازنده، همایش فرهنگی «کتاب‌ها جان می‌گیرند» و اجرای مسابقه کتابخوانی را نام برد.
 
وی با اشاره به مجموعه زبان کانون گفت: کانون در سطح کشور پنج زبان را پوشش می‌دهد و در استان قم دو هزار زبان آموز از کلاس‌های کانون استفاده می‌کنند.
 
مخلصی با اشاره به نیاز روحی و روانی که در کشور به کتاب وجود دارد، گفت: از شما درخواست داریم برنامه‌ریزی‌های استان به گونه‌ای طراحی گردد که به این حوزه بیشتر توجه شود.
 
انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcewf8z.jh8poi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما