يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۱۱
کد مطلب : 34017
منبع : قم نگار
عضو مجلس خبرگان رهبری:

امام سجاد (ع) با خطبه‌های آتشین تیشه بر ریشه حکومت بنی امیه زد

قم نيوز : قم نگار: عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه امام سجاد (ع) از هرفرصتی در راستای رساندن پیام شهدای کربلا استفاده کرد گفت: امام زین العابدین (ع) تیشه بر ریشه بنی امیه زد و با خطابه و بیان آتشین خود چهره واقعی آن‌ها را نمایان کرد.
امام سجاد (ع) با خطبه‌های آتشین تیشه بر ریشه حکومت بنی امیه زد
آیت الله محمد تقی پورمحمدی در گفت و گو با خبرنگارقم نگار، با اشاره به فرارسیدن سال روز شهادت امام سجاد (ع) اظهار داشت: امام سجاد (ع) و حضرت زینب (ع) پیام رسانان شهدای کربلا بودند واگر امام حسین (ع) و یاران باوفایشان جان خود را در راه خدا فدا کردند و اصحاب اباعبدالله (ع) کار حسینی کردند کسانی که ماندند باید همانند حضرت زینب (س) و امام سجاد (ع) به نشر نهضت عاشورا بپردازند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فعالیت‌های امام سجاد (ع) در راستای نشر فرهنگ حسینی در جامعه اسلامی افزود: حضرت سجاد (ع) و حضرت زینب (س) پیام رسانان خون شهدای کربلا بودند و در جاهای مختلف این پیام را به همگان رساندند، امام سجاد هنگام ورود به مجلس کوفه خود را معرفی کرد و کوفیان را نسبت به بی وفایی که در حق امام حسین (ع) انجام دادند ملامت کرد.

آیت الله پورمحمدی با بیان اینکه امام سجاد (ع) مهم‌ترین خطبه خود را در شام و مجلس یزید و مسجد اموی خواند بیان کرد: امام زین العابدین (ع) در مجلس شام گفت که من فرزند مکه و منا، فرزند محمد مصطفی، فرزند علی مرتضی، فرزند و فاطمه زهرا (س) هستم، من فرزند کسی هستم که در کنار نهر آب با حالت عطش به شهادت رسید و سرش را بریدند که این سخنان سبب شد مجلس تحت تأثیر خطبه‌های آتشین امام سجاد (ع) قرار بگیرد.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: امام سجاد (ع) به حاضران مجلس یزید گفت که من فرزند کسی هستم که فرشتگام الهی پشت وی نماز خواندند که این سخنان سبب شد افراد حاضر مجلس کوفه به فکر فرو بروند که امام سجاد (ع) چه کسی است که این گونه خود را معرفی می‌کند چون حکومت بنی امیه امام حسین (ع) را خارج از دین معرفی کرده بود.

وی با بیان اینکه امام سجاد (ع) از هرفرصتی در راستای رساندن پیام شهدای کربلا استفاده می‌کرد تصریح کرد: امام سجاد (ع) تیشه بر ریشه بنی امیه زد و با خطابه و بیان آتشین خود چهره واقعی آن‌ها را نمایان کرد، ما هم باید با الگوگیری از امام سجاد (ع) پیام رسان شهدای انقلاب و جنگ تحمیلی و مدافع حرم باشیم.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcef78x.jh8ezi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما