سه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۲۶
کد مطلب : 34125
رئیس هیئت شطرنج استان قم خبر داد

رقابت شطرنج‌بازان تربیت قم در ۴ مسابقه مرحله سوم لیگ برتر

قم نيوز : قم نگار: رئیس هیئت شطرنج استان قم از رقابت شطرنج بازان قم در چهار مسابقه حساس مرحله سوم مسابقات لیگ برتر شطرنج باشگاه‌های کشور خبر داد.
رقابت شطرنج‌بازان تربیت قم در ۴ مسابقه مرحله سوم لیگ برتر
به گزارش قم نگار، حسین‌ رحمتی‌نشاط اظهار کرد: با فاصله زمانی نزدیک به دو ماه قرار است طبق برنامه‌ریزی سازمان لیگ فدراسیون شطرنج کشورمان، مرحله سوم فصل جاری لیگ برتر شطرنج از امروز با رقابت مدعیان قهرمانی برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: میزبانی رقابت‌های مرحله سوم لیگ برتر شطرنج مردان باشگاه‌های کشور را هیئت شطرنج استان خراسان رضوی و شهر مقدس مشهد بر عهده دارند و شطرنج‌بازان تیم تربیت‌ قم نیز به منظور حضور در این مرحله روز سه‌شنبه راهی مشهد شده‌اند.

رئیس هیئت شطرنج استان قم افزود: دیدارهای مرحله سوم فصل جاری بازی‌های لیگ برتر شطرنج قهرمانی باشگاه‌های کشور جام اندیشمندان از امروز تا بیست و دوم آبان‌ماه به میزبانی تیم شطرنج فرآورده‌های نسوز آذرخش خراسان رضوی در مجموعه ورزشی شهید بهشتی مشهد برگزار می‌شود.

وی با اشاره به تاکید سازمان لیگ فدراسیون شطرنج مبنی بر پوشیدن لباس‌های متحد الشکل توسط تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات، بیان کرد: برنامه‌ریزی دیدارهای مرحله سوم لیگ برتر شطرنج در حالی صورت گرفته که امروز دیدارهای دور نهم به انجام می‌رسد.

رحمتی‌نشاط بیان کرد: همچنین در روز دوم مسابقات دور دهم به همراه رقابت بخش تیمی برگزار خواهد شد و در روزهای سوم و چهارم نیز رقابت‌های مراحل یازدهم تا سیزدهم به انجام می‌رسد و شطرنج‌بازان تیم تربیت‌ قم بدین‌ترتیب چهار مسابقه حساس پیش‌رو دارند.

وی با بیان اینکه تربیت قم مرحله دوم لیگ برتر شطرنج قهرمانی مردان باشگاه‌های کشور را با رتبه‌ای بالاتر از جایگاه پرسپولیس به پایان رسانده، اضافه کرد: همچنین مردان شطرنج‌باز عضو تیم لیگ برتری تربیت قم نخستین مرحله رقابت‌های فصل جاری لیگ برتر شطرنج باشگاه‌های کشور جام اندیشمندان را با یک پیروزی و دو باخت پشت سر گذاشته‌اند.

رئیس هیئت شطرنج استان قم افزود: رقابت شطرنج‌بازان حاضر در ترکیب تیم‌های شرکت کننده در مرحله دوم مسابقات فصل جاری لیگ برتر شطرنج مردان باشگاه‌های کشور به مدت سه روز به انجام رسید در حالی که نماینده قم با نام تربیت در این رقابت‌ها حضور دارد و در این مرحله دو تساوی و دو باخت کسب کرد.

وی یادآور شد: با برنامه‌ریزی سازمان لیگ فدراسیون شطرنج کشورمان رقابت تیم‌ها در مسابقات فصل جاری لیگ برتر شطرنج مردان کشور در چهار مرحله برگزار می‌شود، در حالی که امسال در رقابت‌های لیگ برتر بیش از ۱۳ تیم حضور دارند و برای قهرمانی با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

رحمتی‌نشاط بیان کرد: بازی‌های مرحله دوم لیگ برتر شطرنج قهرمانی باشگاه‌های کشور به میزبانی تیم شطرنج بانک سرمایه به انجام رسید و ۱۳ تیم لیگ برتری در چهار دور طبق برنامه‌ریزی کمیته لیگ و مسابقات فدراسیون شطرنج برای بهبود جایگاه خود در جدول رده‌بندی با یکدیگر پیکار کردند.

وی افزود: در مرحله دوم چهاردهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر شطرنج مردان باشگاه‌های کشور، شطرنج‌بازان تیم تربیت قم با تیم‌های دامون‌ساخت شمال‏، شهرداری تبریز، سایپا تهران و دنیای‌فلز رشت رقابت کردند و در نهایت به رقبای تبریزی و شمالی خود باخت و با حریفانی تهرانی و رشتی به تساوی رسید.

رئیس هیئت شطرنج استان قم افزود: تا پایان رقابت‌های مرحله دوم از فصل جاری لیگ برتر شطرنج مردان باشگاه‌های کشور، شهرداری تبریز با کسب ۲۶ امتیاز در صدر جدول رده‌بندی ایستاده است، سایپا تهران با کسب ۲۴ امتیاز در مکان دوم جای دارد و دامون‌ساخت شمال با کسب ۲۰ امتیاز در مکان سوم حضور دارد و پارک فناوری پردیس با ۱۹ امتیاز رتبه چهارم جدول را در اختیار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین تیم راه و شهرسازی لرستان با کسب ۱۸.۵ امتیاز، استقلال تهران با ۱۶.۵ امتیاز، دنیای‌فلز رشت و بانک سرمایه با ۱۴ امتیاز، فرآورده‌های نسوز آذرخش با ۱۲.۵ امتیاز، تربیت قم با ۱۰.۵ امتیاز، دریا برج شیراز با ۱۰ امتیاز، باشگاه پائیز اهواز با ۴.۵ امتیاز و پرسپولیس تهران و ۲.۵ امتیاز در رده‌های پنجم تا سیزدهم جدول رده‌بندی لیگ برتر شطرنج قرار دارند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcenz8x.jh8ewi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما