يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۰۱
کد مطلب : 34979
منبع : خبرگزاری حوزه
دبیر جشنواره بین المللی فیلم وحدت

پنتاگون، هالیوود را سنگر خود می‌داند / نیازمند همگرایی سینمای جهان اسلام هستیم

قم نيوز : قم نگار: پنتاگون در هالیوود برای خود دفتر فکری ایجاد کرده تا تولیدات را به سوی هدف‌های کد گذاری شده هدایت کند. برای رسیدن به این خواسته نیز از هیچ بودجه‌ای دریغ نمی‌کنند.
پنتاگون، هالیوود را سنگر خود می‌داند / نیازمند همگرایی سینمای جهان اسلام هستیم
به گزارش قم نگار، هاشم میرزاخانی، دبیر نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم وحدت درباره چرایی به وجود آمدن این جشنواره اظهار کرد: این روزها همه جهان تحت تاثیر وحشیگری داعش است. اینها به اسم اسلام کارهایی می‌کنند که در هیچ بخش از تفکرات اسلامی جای ندارد. سیره پیامبر و ائمه علیهم السلام نشان دهنده این امر است که بزرگان دین ما در طول حیات خود همیشه خشونت را محکوم کرده و مردم را به رافت و بردباری سفارش کرده‌اند، اما متاسفانه گروه‌های دست پرورده ای چون داعش بر خلاف اسلام واقعی سعی دارند نگاهی غلط از اسلام را در جهان رایج کنند.

وی افزود: متاسفانه گروه های تروریستی توسط کسانی به وجود آمده‌اند که به شدت از گسترش اسلام در جهان بیمناک شده‌اند. برای همین بهترین راه را تخریب چهره رحمانی اسلام یافته و با ابزارهای مختلف در پی رسیدن به این مهم هستند.

میرزا خانی خاطر نشان کرد: شعار وحدت تنها در ایران اسلامی بازگو می‌شود و بسیاری از کشورهای جهان به واسطه تبلیغات همه جانبه غرب از آن غافل هستند. برای همین باید وسیله‌ای فراهم شود تا این سخنان به گوش جهانیان برسد.

* پنتاگون از هیچ بودجه ای دریغ نمی کند
مدیرعامل اسبق سینمای جوانان ایران ادامه داد: برای رسیدن به خواسته مورد نظر بهترین ابزار سینماست، همانگونه که هالیوود از هنر هفتم به عنوان سرباز و پیش آهنگ استفاده می‌کند.

وی یاد آور شد: جالب است؛ بدانید پنتاگون در هالیوود برای خود دفتر فکری ایجاد کرده تا تولیدات را به سوی هدف‌های کد گذاری شده هدایت کند. برای رسیدن به این خواسته نیز از هیچ بودجه‌ای دریغ نمی‌کنند، به نحوی که از فیلمسازان بسیار مطرح مدد می‌گیرند تا کار مورد نظرشان را جلوی دوربین ببرند.

* سینما می تواند اسلام واقعی را به دنیا نشان دهد
میرزاخانی ادامه داد: مجمع جهانی تقریب مذهب اسلامی با مدیریت آیت‌الله اراکی، راه‌های مختلفی را در پیش گرفته تا اسلام واقعی را در جهان به تصویر بکشد، قطعا یکی از این مسیرها سینماست که در همین راستا اولین «حشنواره بین‌المللی فیلم وحدت اسلامی» راه اندازی شده تا بتوان به واسطه هنر هفتم منادی بزرگترین ارزش‌های والای اسلام یعنی اخوت و برادری در این دوره در دو بخش ملی و بین‌المللی جشنواره را برگزار می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: از دوره‌های بعد تنها بخش بین‌الملل محور کار ما در این رویداد سینمایی است.

وی با اشاره به جزئیات برگزاری این جشنواره گفت: در دوره اول به دلیل حجم بالای تولیدات داخلی نمی‌توانیم آن را در بخش بین‌الملل ادغام کنیم. برای همین در دوره اول به صورت مجزا بخش ملی برگزار خواهد شد. و هم اکنون دبیرخانه آن فعال شده و فراخوان آثار اعلام گردیده است.

* جشنواره فیلم وحدت منادی اسلام ناب
میرزا خانی با اشاره به تاثیرگذاری جشنواره در ایجاد وحدت در جهان اسلام گفت: چون تمام مسلمان جهان پیرو یک کتاب و یک رسول (ص) هستند. برای همین اگر خیر اسلام را در نظر بگیریم، رسیدن به این خواسته قابل دستیابی است. نکته دیگر اینکه هنرمندان مسلمان اشتراکات فراوانی دارند گفت: اگر امکان گردهمایی آنان را به درستی فراهم کنیم خواهند توانست با هم مراوده داشته باشند و شاهد وحدت بین سینمای جهان اسلام باشیم.

* حوزه و نهادهای دینی به ما کمک کنند
وی در بخش دیگری از این گفت و گو خود تصریح کرد: برای این‌که بتوانیم قدم‌های خوبی در این زمینه برداریم، دیگر نهادها نیز باید به ما کمک کنند، مثلا در گام اول رسانه‌های جمعی با تبلیغاتی که پیرامون این رویداد انجام می‌دهند می‌توانند معرف خوبی برای این جشنواره باشند و در ادامه حمایت نهادها و ارگان هایی مانند حوزه علمیه نقش بسزایی دارد.

وی در پایان تصریح کرد: جشنواره بین‌المللی فیلم وحدت می‌خواهد اولین قدم را بردارد، اما این تنها آغاز راه است و به یاری خدا، قدم‌های بعدی را با جدیت بیشتر برخواهیم داشت و امیدواریم روزی فرا رسد که ما درباره دهمین یا بیستمین دوره این رویداد سخن گفته و حاصل دست آوردهای آن نهادینه شدن اخوت و برداری بین امت اسلام باشد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcb99bf.rhbazpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما