دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۶
کد مطلب : 35057
دبیر اجرایی جشنواره شعر اشراق:

مراسم اختتامیه جشنواره شعر «اشراق» برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نگار:دبیر اجرایی سومین جشنواره شعر حوزه «اشراق» گفت: مراسم اختتامیه جشنواره ۲۹ و۳۰ آذرماه امسال با حضور مسئولان کشوری و شخصیت‌های شاخص ادبی در ایوان شمس تهران برگزار می‌شود.
مراسم اختتامیه جشنواره شعر «اشراق» برگزار می‌شود
به گزارش قم نگار، سید محمدجواد شرافت با اشاره به اتمام مهلت ارسال اثر به سومین جشنواره شعر حوزه (اشراق) اظهار داشت: میزان استقبال شاعران حوزوی از این جشنواره ۳ برابر سال گذشته است و با توجه به ارتقای سطح سومین جشنواره شعر اشراق از سطح ملی به بین‌المللی، شاعرانی از کشورهای استرالیا، اتریش، افغانستان و پاکستان اشعار خود را به دبیرخانه ارسال کرده‌اند.

دبیر اجرایی سومین جشنواره شعر حوزه (اشراق) از برگزاری اختتامیه در ۲۹ و۳۰ آذرماه امسال خبر داد و خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه با حضور مسئولان کشوری و شخصیت‌های شاخص ادبی در ایوان شمس تهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه‌های علمی پیش از مراسم اختتامیه با حضور اساتید و داوران جشنواره گفت: در جشنواره امسال بنا داریم با دعوت از شاعران نسل اول حوزه در کنار شاعران نسل سوم، میان نسل‌های مختلف شعر حوزه ارتباط و تعامل برقرار کنیم.

شرافت با بیان اینکه جشنواره شعر اشراق در سه بخش شعر نو، کلاسیک و کودک و نوجوان فراخوان خود را اعلام کرده است، افزود:کارگاه‌های پیش از اختتامیه نیز در این سه بخش برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی سومین جشنواره شعر حوزه (اشراق) تصریح کرد: علاوه بر تقدیر از برگزیدگان اصلی، ۱۰۰ نفر از شاعرانی که آثارشان وارد مرحلۀ نهایی داوری شده است نیز برای شعرخوانی در مراسم اختتامیه دعوت می‌شوند.

وی با اشاره به برگزاری ۵ پیش نشست برای این جشنواره در نقاط مختلف کشور عنوان کرد: پیش نشست اول جشنواره با موضوع شعرخوانی ویژه قربانیان حادثه منا در سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی قم برگزار شد. پیش نشست دوم با حضور بانوان طلبه حوزه‌های علمیه تهران، البرز و قم در جامعه الزهراء (س) قم تشکیل شد.

شرافت با اشاره به برگزاری دو پیش نشست دیگر در گتوند و تهران خاطرنشان کرد: ۲۴ آذرماه آخرین پیش نشست سومین جشنواره شعر اشراق با حضور شاعران شیعه و اهل سنت در زابل برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjayet.uqeiizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما