شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۰۹
کد مطلب : 6835
سلیمانی خبرداد:

ارسال 850 اثر به جشنواره شعر اشراق

قم نيوز : قم نیوز: دبیر جشنواره سراسری شعر اشراق تعداد آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره را 850 اثر در بخش‌های شعر، کتاب و پژوهش اعلام کرد.
ارسال 850 اثر به جشنواره شعر اشراق
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام روشن سلیمانی با اشاره به برگزاری جشنواره سراسری شعر اشراق ویژه طلاب حوزه‌های علمیه اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در طول سال‌های اخیر همواره بر جایگاه شعر در میان عالمان دینی و حوزه‌های علمیه تاکید کرده‌اند و در همین راستا ما نیز با هدف کشف، پرورش و حمایت از استعدادهای طلاب و فضلای شاعر نسبت به برگزاری جشنواره سراسری شعر اشراق اقدام کردیم.

وی با اشاره به اینکه جشنواره سراسری شعر اشراق از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شده است، افزود: این جشنواره در رشته‌های مختلف و مجزا در حوزه شعر طلاب برگزار شده است.

دبیر جشنواره سراسری شعر اشراق با اشاره به اینکه این جشنواره در شش بخش برگزار شده است، افزود: بخش سنتی کلاسیک، بخش آزاد سپید نیمایی، بخش کودک و نوجوان، بخش کتاب شامل مجموعه‌های چاپ شده طلاب، بخش پژوهش شامل مؤلفه‌های شعر حوزوی و بخش ویژه بیداری اسلامی بخش‌های این جشنواره را تشکیل می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه ۱۱۰ نفر از طلاب نسبت به ارسال آثار به این جشنواره اقدام کردند،‌ گفت: ۸۳ نفر از برادران و ۲۷ نفر از خواهران طلبه ۸۵۰ اثر خود را برای شرکت در این جشنواره به دبیرخانه ارسال کردند.

سلیمانی در خصوص میزان آثار ارسال شده به تفکیک بخش‌ها اظهار کرد: در بخش کلاسیک ۴۹۴ اثر، در بخش سپید نیمایی ۱۸۵ نفر، بخش آثار کودک و نوجوان ۱۱۸ اثر، بخش کتاب ۳۳ جلد، بخش پژوهش پنج اثر و در بخش ویژه بیداری اسلامی ۱۵ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.

وی با اشاره به اینکه هیئت داوری جشنواره نسبت به انجام سه مرحله داوری اقدام کردند، گفت: غربالگری، انتخاب آثار برای گزینش نهایی و انتخاب برگزیدگان سه بخش داوری آثار را تشکیل می‌داد.

دبیر جشنواره سراسری شعر اشراق با اشاره به اینکه آثار ارائه شده به دبیرخانه جشنواره از نظر موضوعی و محتوایی شایان توجه بود، افزود: در این آثار گرایش‌های آیینی، اخلاقی و انقلابی مورد توجه قرار گرفته بود.

وی برگزاری کلاس‌های ادبی ویژه طلاب، برگزاری جلسات نقد و بررسی آثار ادبی دینی، برگزاری شب‌های شعر و داستان حوزه و تشکیل انجمن شعر حوزه را از جمله فعالیت‌های مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی عنوان کرد و یادآور شد: امیدواریم که همه این فعالیت‌های منجر به غنای هر چه بیشتر شعر حوزه شود.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcd.s092yt0jka26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما