جمعه ۲۵ دی ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۰۴
کد مطلب : 36198
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:

حضرت عبدالعظیم (ع) عامل رشد علمی و اخلاقی جامعه ایرانی شد

قم نيوز : قم نگار: عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اقدامات حضرت عبدالعظیم(ع) برای گسترش معارف اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی گفت: ایشان سبب رشد علمی ، اخلاقی و عقیدتی جامعه ایرانی شد که باید همواره ادامه دهنده راه وی و پیرو آن باشیم.
حضرت عبدالعظیم (ع) عامل رشد علمی و اخلاقی جامعه ایرانی شد
آیت الله علی اکبر مسعودی خمینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار قم نگار، با اشاره به فرا رسیدن سال روز میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اظهار داشت: حضرت عبدالعظیم از نوادگان ائمه(ع) است که همچون چراغ روشنی در ایران روشن است و می درخشد، پس از اینکه امام رضا(ع) به ایران آمدند امام زادگان دیگری نیز وارد کشورمان شدند و مورد علاقه مردم قرار گرفتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اقدامات حضرت عبدالعظیم(ع) برای گسترش معارف اهل بیت(ع) در جامعه اسلامی افزود: حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)غیر از اینکه نواده امام بود دارای شخصیت ذاتی از نظر علمی بود و درک و فهم بسیار بالایی داشت، ایشان هنگامی که وارد ایران شدند دستگاه علمی ایجاد کردند و مردم را برای آموزش و پذیرش اسلام آماده کردند.

آیت الله مسعودی خمینی با اشاره به لزوم تقویت اعتقادات دینی توسط جامعه اسلامی بیان کرد: حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اسلام خود را به امام هادی(ع) ارائه داد که این موضوع به معنای این نیست که وی مسائل اسلامی را بلد نبوده بلکه به این وسیله قصد داشت به شیعیان آموزش دهد که برای ارتقای اعتقادات خود اقدام کنند و همواره ادامه دهنده مسیر اهل بیت(ع)باشند.

وی عنوان کرد: حضرت عبدالعظیم(ع) سبب رشد علمی ، اخلاقی و عقیدتی جامعه ایرانی شد که باید همواره ادامه دهنده راه وی و پیرو آن باشیم، باید اهتمام لازمی صورت بگیرد و شخصیت بی نظیر ایشان به جامعه معرفی شود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcg7q9w.ak93y4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما