چهارشنبه ۱۰ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۲۳:۱۷
کد مطلب : 101373

مراسم بزرگداشت شهید فخری‌زاده در مسجد مقدس جمکران برگزار شد

قم نيوز : مراسم بزرگداشت شهید محسن فخری زاده در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.
مراسم بزرگداشت شهید فخری‌زاده در مسجد مقدس جمکران برگزار شد
مراسم بزرگداشت شهید فخری‌زاده در مسجد مقدس جمکران برگزار شد
به گزارش قم نیوز مراسم بزرگداشت شهید محسن فخری زاده شامگاه سه شنبه با حضور زائران در مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

شهید فخری زاده سلوک در راه خدا را خدمت به خلق می دانست

حجت الاسلام سید حسین مومنی در این مراسم با اشاره به آیه 38 از سوره مبارک محمد، اظهار داشت: خداوند در این آیه می فرماید اگر عده ای از جبهه حق برگردند خدای متعال عده ای را جایگزین اینها قرار می دهد و این قوم محکم در برابر جبهه باطل می ایستند.

وی ادامه داد: در آیه 133 سوره نسا خدای متعال می فرماید اگر خدا بخواهد می تواند، اگر می خواهید، بروید ولی عده ای به جای شما قرار داده خواهند شد که در برابر باطل خواهند ایستاد، برخی زبان و رفتارشان شیطانی می شود و وکیل مدافع شیطان، آمریکا و زبان ناطق منافقین در داخل می شوند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه ریزش ها باعث رویش هایی مانند شهید حججی است، بیان کرد: رویش ها کسانی هستند که اهل بندگی و ترک محرمات، بنده و عبد هستند، در مقابل مومنین با فروتنی و تواضع رفتار می کنند. این افراد در مقابل کفار، مشرکین و منافقین مقتدر می ایستند و در راه خدا مجهادت می کنند.

مومنی عنوان کرد: شهید فخری زاده گمنام، اهل تلاش و کوشش و مجاهدت بود، سلوک در راه خدا را خدمت به خلق می دانست. در مسیر خدمت هیچگاه اسیر غرور و خودبرتر بینی نشد. از تهدیدات دشمنان و ترور نمی ترسید و تا آخرین نفس ایستادگی کرد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ نقطه ای از عالم مثل ایران پرچم اهل بیت(ع) برافراشته نیست، تصریح کرد: شهید مجید عسکری جمکرانی خادم افتخاری حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران بود، عازم سوریه شد و ظهر شهادت امام حسن عسکری(ع) مجروح شد و در آخرین دقایق فقط یازهرا یازهرا گفت تا به شهادت رسید.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه امثال شهید فخری زاده و شهید حاج قاسم هیچگاه پیر و بازنشسته نشدند، ادامه داد: معمولاً بعد از 40 سالگی توان و انگیزه از انسان ها گرفته می شود، ولی امثال فخری زاده، حسین همدانی و حاج قاسم تحت تعلیم و تربیت مقام معظم رهبری قرار گرفتند که در این سن می فرمایند من از ساعت پنج صبح کارم شروع می شود.

مومنی افزود: سیره و مشی عملی این شهدا باید برای مردم به ویژه جوانان تبیین شود. سردار سلیمانی فرمانده است ولی به اندازه چند جوان کار می کند. شهید فخری زاده شبانه روز فعالیت کرده است، سر جوان ماندن اینها در سن بالا، نشاط، شادابی و کوشش با باور و اعتقاد صحیح است. این اسطوره ها نشان دادند می توان در سن بالا نیروی جوانی را نگه داشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فخری زاده جوانی خود را مغتنم شمرد و انس عجیبی با مسجد مقدس جمکران و حرم امام رضا(ع) داشت و زمان باید بگذرد تا مقام و مرتبه ای که خدا به این شهید والا مقام داده برای ما روشن شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccmsqs12bqx18.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما