پنجشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب : 108642
منبع : دیجیاتو

آغاز به کار کارزار مخالفت با اینترنت طبقاتی

قم نيوز : جمعی از کاربران اینترنت با امضای کارزاری، مخالفت خود را با اینترنت طبقاتی و تبعیض بین مردم در دسترسی به اینترنت اعلام کرده‌اند.
آغاز به کار کارزار مخالفت با اینترنت طبقاتی / طرح از دیجیاتو
آغاز به کار کارزار مخالفت با اینترنت طبقاتی / طرح از دیجیاتو
به گزارش قم نیوز کاربران اینترنت و فعالین حوزه فضای مجازی و صنعت ICT با راه‌اندازی کارزاری، مخالفت خود را با اینترنت طبقاتی اعلام کردند؛ اینترنتی که بارها از زبان وزیر ارتباطات، نمایندگان مجلس، معاون فناوری رئیس‌جمهور و سایر مسئولان با نام‌های مختلفی همچون اینترنت ویژه، باز و حرفه‌ای مطرح شده است.

موضوع اینترنت طبقاتی پس از محدودیت‌های گسترده‌ای که از مهرماه سال 1401 رخ داد، بار دیگر بر سر زبان‌ها افتاده است؛ اگرچه ایجاد دسترسی خاص به اینترنت برای اقشار مختلف موضوع تازه‌ای نیست، اما احتمال می‌رود که امسال عملی شود.

در همین راستا، کارزاری با عنوان «پیمان جمعی برای عدم استفاده از اینترنت طبقاتی» به‌راه افتاده است:
«ما امضاکنندگان این کارزار مخالفت شدید خود را با «اینترنت طبقاتی» تحت هر عنوانی نظیر اینترنت ویژه، اینترنت حرفه‌ای و… اعلام می‌داریم و پیمان می‌بندیم که از این امکان تبعیض‌آمیز استفاده نخواهیم کرد. ما نسبت به خطرات و تبعات استفاده از مواهب این آپارتاید نوین هشدار می‌دهیم و آن را نوعی رانت جهت تطمیع نخبگان و متخصصان جامعه می‌دانیم. همچنین تأکید می‌کنیم که دسترسی آزاد به اینترنت بدون فیلتر، به‌صورت برابر و برای همه، تحت قوانینی در چهارچوب حقوق بشر جهت حفظ حقوق کاربران و کسب‌وکارها، از حقوق بدیهی شهروندی است و هیچ‌کس حق ندارد با رویکردی قیم‌مآبانه تصمیم بگیرد که چه کسی حق استفاده از چه محتوا و خدماتی را دارد یا ندارد! ما، با هر شغل و هر سطح از تحصیلات، همه برابریم و همدلانه علیه تبعیض می‌ایستیم.»

شما نیز می‌توانید در این کارزار شرکت کنید و ضمن با امضاکنندگان هم‌مسیر شوید.

گفتنی است بحث اینترنت طبقاتی یا اینترنت با سطوح دسترسی متفاوت در دولت سیزدهم برای اولین‌بار در تیرماه 1401 و از زبان وزیر ارتباطات مطرح شد. او در یک برنامه زنده تلویزیونی از رفع محدودیت برخی پلتفرم‌ها برای اقشار خاص همچون اساتید دانشگاه خبر داد.

پس از فیلترینگ گسترده در پاییز سال گذشته، برخی نمایندگان مجلس از لزوم ایجاد دسترسی متفاوت برای اقشار مختلف سخن گفتند. سپس ردپای اینترنت طبقاتی در آیین‌نامه حمایت از فریلنسرها دیده شد و اتحادیه فناوران رایانه تهران نیز با انتشار اعلامیه‌ای اظهار داشت اعضای این اتحادیه می‌توانند از اینترنت بدون فیلتر بهره‌مند شوند.

معاونت حقوقی وزارت علوم نیز در نامه‌ای از رؤسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی عالی خواست تا فهرست اعضای هیئت‌علمی خود را برای دریافت «اینترنت باز» یا همان بدون محدودیت ارسال کنند. پیشنهاد ارائه اینترنت باز به این اقشار در راستای جدیدترین مصوبه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه بود.
معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری نیز در ابتدای هفته به دیجیاتو اعلام کرد تا دو یا سه ماه آینده، امکان دسترسی به اینترنت حرفه‌ای برای فعالین دانش‌بنیان فراهم خواهد شد.

گفتنی است نهادهای مختلف صنفی همچون نصر تهران و انجمن تجارت الکترونیک مخالفت خود را با اینترنت طبقاتی اعلام کرده‌اند. کارشناسان نیز بر این باورند که چنین دسترسی‌های متفاوتی می‌تواند منجر به ناراحتی عمومی شود.

انتهای پیام / ۱۰۹
https://qomnews.ir/vdci5vazrt1auq2.cbct.html
نام شما
آدرس ايميل شما

Pl
خرید ۵ سال سابقه، بعد از بازنشستگی در تأمین اجتماعی
رئیس محترم مجلس شورای اسلامی
جناب آقای دکتر قالیباف

نمایندگان محترم کارگران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی در مجلس شورای اسلامی

درود بر شما

پیشنهاد می‌شود قانونی وضع شود که بعد از بازنشستگی، خرید سابقه تا ۵ سال برای بازنشسته‌ها به‌صورت اختیاری امکانپذیر شود، که این امر بنا به درخواست شخص بصورت ماهیانه یا بصورت نقدی باشد . چراکه خیلی از بازنشسته‌های تأمین اجتماعی در دوران کار امنیت شغلی نداشته‌اند و کارفرماهایشان بعضی از سال‌ها را بیمه رد نمی‌کرده‌اند. همچنین برای بازنشسته های دیگر هم مفید میباشد بدلیل اینکه تا ۵ سال، سابقه بازنشستگی انها بالاتر میرود و ارتقا پیدا میکند و در نتیجه ۵ روز در ماه حقوقشان بالاتر میرود. به این ترتیب کمی از سختی‌هایی که کشیده‌اند تسکین پیدا می‌کند و هم خود سازمان تأمین اجتماعی سود میکند . از لحاظ روحی و فکری بالا رفتن سابقه سنوات بازنشستگی برای بازنشستگان تاثیر بسیار مثبتی دارد و میتواند روی برخورد و ارتباط انها با خانواده و جامعه تاثیر مثبت بگذارد. چون در تامین اجتماعی حداکثر سابقه بازنشستگی ۳۵ سال یا ۳۵ روز حقوق در ماه میباشد، بطور مثال اگر شخصی با ۲۵ سال سابقه بازنشسته شده باشد با خرید ۵ سال سابقه، سابقه اش به ۳۰ سال ارتقا پیدا میکند و یا شخصی اگر ۳۳ سال سابقه بازنشستگی داشته باشد با خرید ۲ سال سابقه، سابقه اش به ۳۵ سال میرسد. این کارزار که برای همه به خصوص برای ارتقا سابقه بازنشستگان مفید است حتی برای فرزند شما که تازه شاغل شده برای زمان بازنشستگی اش، حمایت و امضا کنید لطفا ادرس این کارزا که در زیر متن امده تا میتوانید پخش کنید چون برای هر کسی میتواند مفید باشد و اتفاق بیفتد حتی برای شما که داری این پیام را میخانی وشاید داری لبخند میزنی. بدلیل عدم امنیت شغلی و احتمال رد نکردن بیمه توسط کارفرما در زمان اشتغال که برای هر شخصی میتونه اتفاق بیفته و این اشخاص موقع بازنشستگی تازه میفهمند که چه ضرری کرده اند و چه حقی از انها ضایع شده. ولی اگر انشاالله این کارزار به سرانجام برسد، میتواند خیلی جبران کننده باشد. لطفا این کارزار را تا حد ممکن تبلیغ و نشر و پخش کنید چون نویسنده این کارزار یک بازنشسته ساده میباشد که دچار همین مشکل شده یعنی در ایام اشتغال ۴ سال برایش بیمه رد نشده و الان با ۲۶ سال سابقه بازنشسته شده ولی اگر این کارزار موفق بشه خیلیها مثل ایشان به حق تضییع شده شان میرسند . و همچنین برای بازنشستگان دیگر هم مفید است و میتوانند تا ۵ سال سابقه شان ارتقا پیدا کند. https://www.karzar.net/69775 نکته دیگری که میتواند در مزیت این کارزار به ادرس https://www.karzar.net/69775 حتی برای بازنشستگان دارای سی سال سابقه به بالا مفید باشد، این است که چون حداکثر سابقه بازنشستگی در تامین اجتماعی ۳۵ سال میباشد، بازنشستگان عزیز دارای مثلا سی سال سابقه میتوانند با خرید ۵ سال سابقه دیگر سابقه شان به ۳۵ سال ارتقا پیدا کند یا مثلا بازنشسته ای که دارای ۳۳ سال سابقه باشد میتواند با خرید ۲ سال سابقه دیگر سابقه اش به ۳۵ سال ارتقا پیدا کند که حداکثر سابقه تامین اجتماعی میباشد پس لطف کنید این کارزار که لینک ان در بالا میباشد تبلیغ، نشر و پخش شود. همچنین شما میتوانید با نوشتن (کارزار خرید ۵ سال سابقه، بعد از بازنشستگی در تامین اجتماعی ) این متن را سرچ کنید، و انرا امضا و حمایت کنید که در سایت کارزار بصورت رسمی ثبت شده است.