دوشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب : 12006
به دلیل مشکلات اقتصادی؛

10 درصد قنادی‌هاي قم خواستار ابطال مجوز کاری شدند

قم نيوز : قم نیوز: رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی پزان قم با اشاره به افزایش قیمت مواد اولیه شیرینی پزی، گفت: قریب به 10 درصد واحدهای قنادی نیز خواستار ابطال مجوز کاری خود شدند.
10 درصد قنادی‌هاي قم خواستار ابطال مجوز کاری شدند
به گزارش قم نیوز، حسن صادق زاده اظهار داشت: قیمت‌های مواد اولیه برای تولید شیرینی بسیار افزایش داشته است و در حال حاضر هیچ کدام از قیمت ها ثباتی ندارد.

وی با بیان اینکه در هر مراجعه برای خرید مواد اولیه باید قیمتی جدید را بپردازیم، گفت: از جمله اقلامی که دچار افزایش شدید قیمت شده‌اند می‌توان از کاکائو، پودرنارگیل، روغن، افزودنی‌ها، وانیل و بسیاری مواد دیگر یاد کرد.

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی پزان قم افزود: با توجه به این شرایط اقتصادی مطمئنا در فروش و قیمت نهایی برای مصرف کننده نیز اثرگذار خواهد بود، امسال به دلیل همین موضوع تولیدات مطمئنا کاهش می‌یابد چرا که همکاران ما نمی‌خواهند جنس بی‌کیفیت به مشتری بدهند و مجبور به کاهش تولید با مواد مرغوب هستند.

كاهش ۴۰ درصدي توليد شيريني

صادق زاده تأکید کرد: تولید شیرینی در سال جاری تقریبا ۴۰ درصد نسبت به سال گذشته کاهش خواهد داشت و بعضی کارگاه‌ها ساعات کاری خود را کاهش داده‌اند.

وی با بیان اینکه این شرایط موجب تعدیل نیرو و اخراج تعداد زیادی از کارگران شده است، گفت: اگر سال گذشته همزمان با ایام پایانی سال به کارگر احتیاج بود و با کمبود کارگر مواجه می‌شدیم، اما امسال بسیاری کارگاه‌ها نه تنها کارگر به صورت ضروری استخدام نمی‌کنند که کارگران خودشان را نیز تعدیل می‌کنند.

انصراف ۱۰۰ متقاضی دریافت مجوز شروع کار قنادی

رئیس اتحادیه قنادان و شیرینی پزان قم با بیان اینکه در حال حاضر قریب به ۴۰۰ واحد تولید و فروش اقلام قنادی و شیرینی در قم وجود دارد، گفت: از نهادهای مربوط تسهیلات اندکی به بعضی از افراد تعلق گرفته است که البته هنوز به دست متقاضی نرسیده است.

وی تأکید کرد: در سال جاری حدود ۱۰۰ مورد انصرافی داشتیم، به این معنا که عده‌ای خواستار شروع کار واحدهای قنادی خود بودند اما به دلیل اینکه از پس مشکلات اقتصادی برنیامدند، انصراف دادند، همچنین حدود ۱۰ درصد نیز باطلی مجوز به دلیل مشکلات جاری داشتیم.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdciquaz.t1aru2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما