شنبه ۸ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : 14739
در آستانه ماه رمضان:

زولبيا و باميه فقط از قنادي‌ها تهيه شود

قم نيوز : قم نیوز: رئيس اتحاديه قنادان و شيريني پزان قم با بيان اينكه تعديل نيرو در كارگاه هاي شيريني پزي با كاهش قدرت خريد مردم ارتباط دارد، گفت: طي سال گذشته شاهد تعديل نيروي 25 تا 30 درصدي در اكثر كارگاه هاي شيريني پزي قم بوده ايم.
زولبيا و باميه فقط از قنادي‌ها تهيه شود
به گزارش قم نیوز، حسن صادق زاده اظهار داشت: هم اكنون دراتحاديه قنادان و شيريني پزان و بين همكاران به دليل بالا بودن قيمت مواد اوليه نمي توانيم قيمت گذاري كنيم‏‌، در واقع تازماني كه موادي مانند روغن قيمتشان مشخص نشود و به اندازه كافي در دسترس نباشد اين مشكلات ادامه دارد.
 
وي ادامه داد: افزايش قيمت ها نسبت به سال گذشته و با توجه به تورم كنوني تغيير مي كند و قيمت ها به همان نسبت نيز بالاتر مي رود، به هر حال سعي ما نيز اين است كه مقدار روغن  كافي تامين و توزيع شود تا قيمت ها نيز به يك ثبات معقولي برسد.
 
تولید 800 تن زولبیا در ماه رمضان
 
رئيس اتحاديه شيريني پزان و قنادان قم اضافه كرد: ما هيچ زماني مهر تاييد بر قيمت هاي بالا نمي زنيم و راضي به روي دادن اين وضعيت نيستيم اما هم اكنون نرخ محصولات توليد شده را قيمت مواد اوليه تغيير مي دهد كه هم توليد كننده و هم خريدار با مشكل روبه رو هستند.
 
وي با بيان اينكه هم اكنون در زمينه تامين كره مشكل خاصي نيست و مشكل اصلي در تامين روغن است‏ كه با قيمت هاي مختلف در بازار به فروش مي رسد، گفت: افزايش يا كاهش قيمت مواد اوليه تاثير چنداني در ميزان توليد زولبيا و باميه ماه مبارك رمضان ندارد و معمولا بين 700 تا 800 تن توليد مي شود.
 
صادق زاده تاكيد كرد: بحث مهمي كه در رابطه با زولبيا و باميه مطرح مي شود اين است كه در ماه رمضان و به خصوص در شهر قم كه اكثر مردم روزه دار هستند و كساني كه روزه نمي گيرند نيز تظاهر به روزه داري مي كنند‏‌ بحث كيفيت زولبيا و باميه است.
 
زولبیا و بامیه از مراکز معتبر تهیه شود
 
وي در اين زمينه گفت: زولبيا و باميه اجناس و اقلام حساسي هستند و مردم بايد از مغازه هاي معتبر كه همان قنادي هاي زير مجموعه صنف قنادان و شيري پزان است تهيه كنند چرا كه اين مراكز هم زير نظر اتحاديه و هم زير نظر مركز بهداشت است.
 
صادق زاده  همچنين  افزود: متاسفانه در ماه رمضان بعضي سوپرماركت ها و مغازه هايي كه ربطي به قنادي ها ندارند نيز اقدام به فروش زولبيا و باميه مي كنند كه جدا از مردم خواهشمنديم به اين مسئله توجه كنند، چرا كه به دليل نظارت بر كارگاه هاي توليد محصولاتي اينچنين معلوم نيست كه روغن اين محصولات و ساير موادشان از كجا تهيه مي شود و چه مقدرا مورد استفاده قرار مي گيرد.
 
وي همچنين در زمينه تعديل نيرو گفت: تعديل نيرو در كارگاه هاي قنادي و شيريني پزي به توان خريد مردم بستگي دارد، چرا كه با كاهش توان خريد مردم ميزان تقاضا و به نسبت آن توليد نيز كاهش مي يابد و با كاهش توليد نيروي هاي بيكار شده تعديل مي شوند.
 
رئيس اتحاديه قنادان وشيريني پزان با بيان اينكه اكثر قنادي ها و شيريني پزي ها قريب به  25 تا 30 درصد تعديل نيرو داشتند‏، گفت: با توجه به شرايط كنوني تعطيلي كارگاه و انصراف از مجوز فعاليت نيز داشته ايم و دليل اصلي اين امر كاهش قدرت خريد مردم به دليل افزايش قيمت ها كه نهايتا به افزايش قيمت مواد اوليه مربوط مي شود است.


انتهای پیام/122
 
 
https://qomnews.ir/vdcdn50f.yt0os6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما