پنجشنبه ۱ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 12786
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم عنوان کرد

بازدید 325 هزار نفر از موزه تاریخ طبیعی قم در سال 91

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: امسال 324 هزار و 468 نفر از موزه تاریخ طبیعی قم بازدید کرده‌اند و بیشترین تعداد بازدیدکننده هم 16 هزار نفر در روز انس با طبیعت بوده است.
بازدید 325 هزار نفر از موزه تاریخ طبیعی قم در سال 91
به گزارش قم نیوز، محمود علی رکنی با اشاره به فعالیت موزه تاریخ طبیعی قم اظهار کرد: این مکان از جمله مراکز دیدنی و سیاحتی قم محسوب می‌شود.

وی افزود: امسال و در مناسبت‌های مختلفی همچون هفته محیط زیست و به منظور تشویق عموم مردم با تنوع گیاهی و جانوری قم این موزه به صورت رایگان پذیرای بازدیدکنندگان بوده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم با تاکید بر تعامل پویا و اطلاع‌رسانی صحیح در خصوص حفظ منابع طبیعی و زیست محیطی گفت: در این راستا با مراکز آموزشی، پژوهشی، دانشگاه‌ها و مدارس مذاکراتی به منظور بازدید از موزه تاریخ طبیعی صورت گرفت ضمن اینکه این موزه در سال جاری بازدیدکنندگانی از چندین کشور خارجی هم داشته است.

وی ادامه داد: برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی به صورت متناوب از جمله برنامه‌های موزه تاریخ طبیعی قم طی سال ۹۱ بوده است.

رکنی کارگاه ورمی کمپوست، گربه‌سانان و پرندگان، رفع چالش‌ها و نیز گفتمان زیست محیطی را موضوع برخی از این دوره‌های آموزشی دانست و خاطرنشان کرد: از دیگر فعالیت‌ها در این زمینه می‌توان به برگزاری هفته کتاب با رویکرد تخصصی زیست محیطی (از مهد کودک تا دانشگاه)، برگزاری سری همایش‌هایی در مدارس، راه‌اندازی کتابخانه تخصصی محیط زیست و ویژه برنامه‌های هفته پژوهش با نگاهی به تحقیقات زیست محیطی قم اشاره کرد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم بیان داشت: در سال جاری ۳۲۴ هزار و ۴۶۸ نفر از موزه تاریخ طبیعی قم بازدید کرده‌اند و بیشترین تعداد بازدیدکننده هم ۱۶ هزار نفر در روز انس با طبیعت بوده است.

وی موزه تاریخ طبیعی را یادمانی از تنوع زیستی دانست و گفت: این مکان می‌تواند به کانون اطلاع‌رسانی، آموزش، تبادل اندیشه‌ها و مرکزی برای گفتمان‌های زیست محیطی تبدیل شود زیرا دارای قابلیت‌های فراوانی بوده و یک سرمایه ارزشمند برای قم محسوب می‌شود.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcd950f.yt0xj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما