سه شنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۴۹
کد مطلب : 5819
رکنی خبر داد:

بازدید بیش از ۱۵ هزار نفر از موزه تاریخ طبیعی قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان قم از بازدید 15 هزار نفر از موزه تاریخ طبیعی این استان در روز انس با طبیعت خبر داد.
بازدید بیش از ۱۵ هزار نفر از موزه تاریخ طبیعی قم
به گزارش قم نیوز، محمود علی رکنی با اشاره به روز ۱۳ فروردین که به نام روز انس با طبیعت نامگذاری شده است گفت: از خانواده‌هایی که در این روز به پارک‌ها و بوستان های شهری، کوه و دشت‌ها، باغ‌ها و اماکن تفریحی عزیمت کرده و همکاری لازم را با ماموران کنترل و نظارت اداره کل در حفظ محیط زیست در عرصه‌های طبیعی و فضای سبز استان داشتند تشکر می‌کنیم.

حضور یگان‌های کنترل در قالب ۷اکیپ ثابت
وی گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات سازمان حضور یگان های کنترل و نظارت در قالب ۷ اکیپ ثابت و ۲ اکیپ سیار در نقاط مختلف استان نظیر پارک‌ها و بوستانهای شهر مقدس قم، منطقه حفاظت شده پلنگ دره در بخشهای راهجرد و دستجرد، مناطق مختلف و کوهستانی بخش کهک و همچنین بخشهای مختلف شهر قنوات و جعفریه است.

وی همچنین به حضور یگان های سیار در سایر مناطق استان و نقاط پرتردد اشاره کرد و هدف از تشکیل این یگان‌ها را جلوگیری از تخریب و آسیب به مناطق و عرصه‌های طبیعی استان و همچنین راهنمایی و آشنایی خانواده‌ها با عرصه‌ها و محیط‌های طبیعی، ارائه بسته‌های آموزشی و فرهنگی زیست محیطی استان عنوان کرد و ادامه داد: حدود پانزده هزار بسته آموزشی و فرهنگی شامل کتاب، لوح فشرده طبیعت استان قم، خودکار، فولدر، بروشور، کتب زیست محیطی، پازل، کیسه زباله با درج شعارهای زیست محیطی و هدایای متنوع فرهنگی بین بازدیدکنندگان و همچنین زائران ومسافران نوروزی در نقاط مختلف استان قم به خصوص پارک‌ها، بوستان‌ها و مناطق طبیعی استان توزیع شد.

وی بیان کرد: مراسم انس با طبیعت در موزه تاریخ طبیعی واقع در پارک شهید بنیادی در شهر مقدس قم برگزار شد که این مراسم شامل توزیع بسته‌های متنوع فرهنگی و همچنین برگزاری مسابقه نقاشی بین کودکان با موضوع حفاظت از طبیعت که با استقبال چشمگیر از سوی خانواده‌ها همراه شد.

مدیر کل حفاظت از محیط زیست استان قم از همکاری خانواده‌هایی که در حفظ محیط زیست و طبیعت مشارکت داشتند با اهداء لوح تقدیر و جوایزی ارزنده قدردانی کرد.

وی ادامه داد: در روز انس با طبیعت بیش از ۱۵ هزار نفر از موزه تاریخ طبیعی استان قم بازدید کرد.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdce.z8nbjh8vo9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما