شنبه ۳ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۰
کد مطلب : 12830

اسکان موقت مسافران نوروزی در بوستان‌های قم

قم نيوز : قم نیوز: بوستان قم برای اسکان موقت و نصب چادر توسط مسافران نوروزی تجهیز شده‌اند.
اسکان موقت مسافران نوروزی در بوستان‌های قم
به گزارش قم نیوز، ورود میلیونی مسافران و زائران نوروزی به قم، مسئولان شهرداری و دیگر نهادهای ذیربط را بر آن داشته است که از مدت‌ها قبل به فکر این روزها باشند و همه گونه امکانات را برای افرادی که قصد اقامت چند روزه یا حتی چند ساعته را در قم دارند فراهم کنند.

بوستان‌ها و پارک‌ها از جمله اماکنی هستند که هر ساله توسط مسافران نوروزی قم برای نصب چادر و اقامت کوتاه مدت مورد استفاده قرار می‌گیرند به همین دلیل امسال هم مانند ادوار گذشته و از چند هفته قبل امکانات موجود در بوستان‌ها افزایش یافته و مواردی هم که نیاز به تعمیر آنها احساس می‌شد تعمیر شدند.

در شهر قم بوستان‌های فراوانی برای نصب چادر وجود دارند؛ بوستان‌های فدک (میدان ۷۲ تن)، غدیر (روبه‌روی شهرک پردیسان)، هاشمی (ابتدای عمار یاسر)، بنیادی (بلوار امام موسی صدر)، شهید رجایی (بلوار امام موسی صدر)، علوی (بلوار الغدیر)، امام رضا(ع) (بلوار امام رضا(ع))، مهدی (ابتدای بلوار فرهنگیان)، آخوندی (جنب پل شهید مصطفی خمینی) و ریحانه (میدان شهید نواب) ۱۰ مکانی هستند که شهرداری قم برای نصب چادر اقدام به تجهیز و سامان‌دهی آنها کرده است.

تعمیر و افزایش چشمه‌های دستشویی و روشویی، نورپردازی و تامین روشنایی لازم، نظافت و آماده‌سازی نمازخانه‌ها، نصب قبله‌نما در قسمت‌های مختلف پارک‌ها و نصب ایستگاه‌های شارژ گوشی همراه برخی از اقدامات صورت گرفته در راستای تجهیز پارک‌ها و اماکن اقامت موقت هستند.

برپایی نمایشگاه‌های فرهنگی هنری در برخی از این بوستان‌ها و ارائه انواع خدمات و اقلام فرهنگی متناسب با فضای مذهبی و معنوی قم، برگزاری نماز جماعت در بوستان‌هایی که تعداد بیشتری از مسافران در آنجا اقامت می‌کنند و نیز تزیین بوستان‌ها به وسیله توسعه فضای سبز و کاشت هزاران بوته گل از دیگر اقداماتی هستند که شهرداری و دیگر نهادها برای نوروز ۹۲ تدارک دیده‌اند.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcdzj0f.yt0xs6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما