چهارشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۲۰:۵۳
کد مطلب : 13457
فرحانی خبر داد:

آزمون ورودی حوزه‌های علمیه 13 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: معاون آموزش حوزه‎ های علميه از برگزاری آزمون سراسری حوزه در روز 13 ارديبهشت ماه در سراسر کشور خبر داد.
آزمون ورودی حوزه‌های علمیه 13 اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت ‎الاسلام عبدالكريم فرحانی در نشستی خبری گفت: ثبت نام از علاقمندان برای حضور در این آزمون از نيمه اسفند سال گذشته آغاز شد اما با توجه به استقبال متقاضيان مهلت ثبت نام تا ۵ ارديبهشت ماه امسال تمديد شده است.

وی ادامه داد: بخش بلندمدت و سفيران هدايت دو بخشی است که حوزه برای آن طلبه می پذیرد و داوطلبان علاقمند برای دوره بلند مدت باید با داشتن مدرك سوم راهنمايی و داوطلبان شركت در مدارس سفيران هدايت با داشتن مدرك ديپلم برای ثبت نام اقدام کنند.

معاون آموزش حوزه‌ های علميه با اشاره به ثبت نام از دارندگان مدارک عالی دانشگاهی برای ورود به حوزه افزود: آزمون حوزه های علمیه ۱۳ ارديبهشت ماه در ۴۰ مركز در ۳۰ استان كشور از ساعت ۱۴ آغاز می‌شود.

وی از افزایش ۳۰ درصدی پذیرش مدارس علمیه خبرداد و گفت: سال گذشته ۳۷۲ مدرسه واجد شرايط برای پذيرش طلاب بودند كه اين تعداد در امسال ۴۱۸ مدرسه افزايش پيدا كرده است.

فرحانی با اشاره به ثبت نام در دوره‌های تخصصی حوزه اضافه کرد: همچنين ثبت نام در رشته ‎های تخصصی به صورت متمركز خواهد بود که ثبت نام آن از اسفند ۹۱ آغاز شده و تا ۳۱ فروردين ادامه دارد.

وی زمان برگزاری آزمون رشته ‎های تخصصی حوزه را ۲۰ ارديبهشت ماه ۹۲ اعلام و عنوان کرد: این آزمون در ۱۰ شهر قم، تهران، شيراز، تبريزف بناب، بابل، اهواز، كرج، اصفهان، و آمل برگزار می‌ شود.

معاون آموزش حوزه داشتن حداقل مدرك سيكل و حداكثر ۱۸ سال سن را از جمله شرایط لازم برای ثبت نام بیان کرد.

فرحانی با بیان اینکه مدت تحصيل در دوره های سفیران هدایت ۵ سال است به زمان اعلام نتایج اشاره کرد و اظهار داشت: نتایج کلی آزمون دو هفته پس از آزمون از طريق سايت معاونت آموزش حوزه اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/۱۱۶/
https://qomnews.ir/vdcjaxev.uqetizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما