پنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۸:۰۹
کد مطلب : 13759
شهردار قم:

واگن های مونوریل قم در راه ایران هستند / نصب 400 تیر مونوریل قم

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم گفت: بیش از ۴۰۰ تیر مونوریل قم نصب شده است و نیم ست از واگن های مونوریل قم نیز در راه ایران است.
واگن های مونوریل قم در راه ایران هستند / نصب 400 تیر مونوریل قم
به گزارش قم نیوز، محمد دلبری، با اشاره به پیشرفت فازل اول پروژه مونوریل قم، اظهار کرد: عملیات سویل پروژه مونوریل قم در مرحله خوبی است و تاکنون بیش از ۴۰۰ تیر در این پروژه نصب شده است و عملیات ساخت و نصب تیرهای باقی مانده نیز ادامه دارد.

شهردار قم افزود: در زمینه تامین ناوگان نیز شرکت مپنا از ابتدای ساخت پروژه، به دنبال تامین قطار این پروژه بوده است و قرارداد ساخت قطار را بسته است که ماه گذشته شاهد بارگیری نیم ست از واگن های ساخته شده از کشور ایتالیا به مقصد ایران بودیم و این واگن ها اکنون در راه ایران هستند.

مهندس دلبری تصریح کرد: مشکل اصلی تامین ناوگان، تحریم های ناعادلانه علیه جمهوری اسلامی ایران است و به غیر از ناوگان، سایر تجهیزات و عملیات سویل توسط شرکت های ایرانی انجام می شود.

وی افزود: کارخانه ساخت تیر مونوریل قم در خاورمیانه و کشورهای منطقه منحصر به فرد است که به دست متخصصان شرکت ایرانی کیسون طراحی و ساخته شده است و در صورت نیاز، امکان تامین تیر سایر مونوریل های ایران و منطقه را دارد.

شهردار قم با اشاره به برنامه شهرداری برای توسعه حمل و نقل عمومی در قم، خاطرنشان کرد: مونوریل یکی از خطوط حمل و نقل عمومی شهر قم است و در کنار آن، متروی قم و ناوگان اتوبوس و تاکسیرانی نیز در حال توسعه هستند تا زنجیره حمل و نقل عمومی در قم تکمیل شود.

انتهای پیام/ 105
https://qomnews.ir/vdceof8z.jh8xni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما