سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۴
کد مطلب : 14206
مشاور وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

برگزاری 100 هزار جلسه گفتمان دینی در مدارس

قم نيوز : قم نیوز: مشاور وزیر آموش و پرورش از تشکیل 100 هزار جلسه گفتمان دینی در مدارس با حضور مبلغان حوزوی طی یکسال گذشته خبر داد.
برگزاری 100 هزار جلسه گفتمان دینی در مدارس
 به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام مجتبی ملکی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله علوی گرگانی اظهار کرد: ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش و دبیرخانه آن از سال 1385 فعالیت رسمی خود را آغاز کرد و هدف از راه‌اندازی آن نزدیک کردن دو متولی اصلی تعلیم و تربیت در نظام جمهوری اسلامی بود.
 
وی افزود: این فعالیت‌ها تا سال 1389 ادامه یافت و طی سفر رهبر معظم انقلاب به قم مطالبی توسط ایشان مبنی بر ضرورت حضور اثربخش حوزه‌های علمیه در آموزش و پرورش عنوان شد و پس از آن نیز تفاهم‌نامه‌ای میان وزیر آموزش و پرورش و مدیر حوزه‌های علمیه به امضا رسید که شامل بخش‌های تربیتی و تبلیغ، برنامه‌ریزی درسی و پژوهش بود.
 
دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با بیان اینکه حضور فکری و فرهنگی و سیاست‌گذاری‌های کلان حوزه علمیه در آموزش و پرورش ضروری است گفت: همه این اقدامات در راستای تعلیم و تربیت اسلامی صورت می‌گیرد.
 
وی ادامه داد: سند تحول در آموزش و پرورش نیز با هدف اسلامی‌سازی علوم و مسئله تعلیم و تربیت سال گذشته رونمایی شد و تاثیر چشمگیری در ارتباط میان حوزه‌ها و آموزش و پرورش داشته است.
 
ملکی با اشاره به ضرورت سامان‌دهی حضور حوزویان به صورت مستمر در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: تثبیت جایگاه حضور روحانیون در مدارس با نهادسازی محقق می‌شود؛ در سال تحصیلی جاری بیش از هزار نفر روحانی مستقر در مدارس داشتیم که فعالیت‌های تبلیغی و تربیتی و نیز مشاوره‌های مذهبی برای مسئولان مدارس، اولیا و دانش‌آموزان را سامان‌دهی کردند.
 
مشاور وزیر آموزش و پرورش از تشکیل 100 هزار جلسه گفتمان دینی در مدارس با حضور مبلغان حوزوی طی سال گذشته خبر داد و افزود: در دانشگاه فرهنگیان هم که با هدف تربیت معلمان مد نظر اسلام راه‌اندازی شده، 35 واحد درسی علاوه بر واحدهای رایج در سایر دانشگاه‌ها پیش‌بینی شده که در راستای افزایش بصیرت و تحکیم پایه‌های اعتقادی معلمان تدوین شده‌اند تا آنها بتوانند شبهات و سوالات اعتقادی دانش‌آموزان را با مهارت و دانش کافی پاسخ بدهند.
 
وی اضافه کرد: تاکنون 15 میلیون نفر ساعت آموزش ضمن خدمت برای معلمان پایه‌های تحصیل مختلف صورت گرفته که بیشتر اساتید آنها از میان حوزویان انتخاب شده بودند؛ امیدواریم با فارغ‌التحصیل شدن نخستین گروه دانشجویان این دانشگاه شاهد تحولی عظیم در نظام آموزش و پرورش کشور باشیم.
 
ملکی با بیان اینکه اولویت نخست سازمان‌ها و نهادهای حوزوی و دینی در اعزام مبلغ، واحدهای آموزشی هستند گفت: این کار به این دلیل صورت می‌گیرد که فعالیت تبلیغی و تاثیرگذاری آن در مدارس بیش از سایر مکان‌هاست.
 
دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش با اشاره به همکاری گسترده حوزه‌های علمیه استان‌ها در اجرای هرچه بهتر این طرح بیان داشت: استفاده از رهنمودهای مراجع تقلید در این مسیر پشتوانه خوبی برای دست‌اندرکاران بوده و امیدواریم در ادامه نیز با تکیه بر آموزه‌های دینی و توصیه‌های علما توفیقات بیشتری به دست آوریم.

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcceiqs.2bq0x8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما