يکشنبه ۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : 14787
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قم:

سیاسی شدن، شوراها را از عمل به وظیفه اصلی خود دور می کند

قم نيوز : قم نیوز: عضو منتخب شورای چهارم شهر قم گفت: اگر اعضای شوراها تابع گروه‌های سیاسی شوند، از وظیفه اصلی خود بازمی مانند.
سیاسی شدن، شوراها را از عمل به وظیفه اصلی خود دور می کند
به گزارش قم نیوز، رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قم  ورود مباحث سیاسی به شوراها را مانند سم مهلکی دانست و اظهارکرد: اگر شوراها تابع گروه‌های سیاسی شوند، از وظیفه اصلی خود بازمی مانند که شورای سوم شهر قم نمونه موفق از عدم ورود مسائل سیاسی به شورای شهر بود و تمام اعضا بدون دخالت سلیقه‌های سیاسی، برای اتمام پروژه‌های شهری فعالیت کردند.
 
طوبی حجازی،اضافه کرد: من معتقد به ثبات مدیریت هستم و یک مدیریت با ثبات،  بهتر از تغییر پی در پی مدیران است.
 
اتمام پروژه‌های ناتمام، اولویت اول شورای چهارم
 
حجازی اولین اولویت فعالیت شورای چهارم را اتمام پروژه‌های ناتمام دانست و افزود: مسیر بلوار پیامبر اعظم بازگشایی شده و برای احداث بدنه آن باید به دنبال جذب سرمایه گذار بود که بدنه بلوار پیامبر اعظم با کاربری‌های اقامتی، فرهنگی و میراثی احداث می‌شود و احتمالا کمیسیون سرمایه گذاری بدین منظور در شورای شهر چهارم ایجاد شود.
 
عضو منتخب شورای شهر چهارم با اشاره به مسائل ترافیکی شهر اظهار کرد: بخشی از مشکلات ترافیکی با احداث تونل غدیر و پل‌های جمهوری حل می‌شود، اما در مسائل حمل و نقل شهری کارهای بیشتری وجود دارد که باید در دستور کار شورای چهارم قرار بگیرد.
 
حجازی بحث فضای سبز را از اولویت‌های دیگر شهر قم دانست و افزود: قم در بحث سرانه فضای سبز مشکل دارد و باید به دنبال افزایش این سرانه باشیم که البته در بافت‌های فرسوده‌های محدودیت‌های شدیدی را در این حوزه داریم.
 
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قم با اشاره به بحث احداث سالن‌های ورزشی گفت: در سفر مقام معظم رهبری و ریاست جمهوری تصمیم گرفته شد که  شهرداری زمین‌هایی را جهت احداث سالن‌های ورزشی بدهد و با بودجه دولتی سالن‌های ورزشی احداث شود تا پس از احداث سالن، این سالن‌های بین مجموعه تربیت بدنی و شهرداری تقسیم شود که متاسفانه پس از تمام پیگیری‌ها سهم شهرداری در این حوزه داده نشد.
 
وی ادامه داد: البته تنها بحث ورزش همگانی در حوزه وظایف شهرداری است که با ایجاد سازمان فرهنگی ورزشی در شورای سوم، توسعه ورزش همگانی بانوان انجام می‌شود و سایت‌های ورزشی بانوان در بوستان‌های شهر ایجاد شده است.
 
دولت فعلی کمک‌های خوبی به قم کرده است
 
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر قم با اشاره به عملکرد دولت نهم و دهم در قبال شهر قم گفت: دولت نهم و دهم کمک‌های خوبی به شهر قم کردند که در عمران وآبادانی شهر موثر بود و وجود نماینده قم بر راس قوه مقننه یکی از ظرفیت‌ها بوده است که در رشد شهر تاثیر داشته و یکی از  نقاط شورای سوم از خوب استفاده کردن از ظرفیت مجلس و دولت بوده است.
 
وی ادامه داد: شورای شهر چهارم باید با دولت یازدهم تعامل خوبی داشته باشد و دولت با نگاه برطرف کردن عقب ماندگی متراکم شهر قم در حوزه عمرانی به این شهر نگاه کند.
 
عضو منتخب شورای شهر چهارم افزایش اقامت مسافرین در شهر قم را در افزایش درآمدهای شهری و عمران شهر قم موثر دانست و افزود: بحث گردشگری در کشورهای مختلف به عنوان منبع درآمد شمرده می‌شود که افزایش کمی و کیفی امکانات اقامتی منجر به افزایش دوره اقامتی زائرین در شهر قم می‌شود.
 
وی اضافه کرد: شورای شهر سوم در بحث احداث هتل‌ها در بافت از طریق تجمع منازل مصوبه خوبی داشته است  که در بحث اقامت زائرین موثر بوده است و همچنین امکانات خوبی از لحاظ اقامتی، تفریحی و حمل و نقل هوایی در فرودگاه قم در حال فراهم شدن است که همه این موارد در منجر به ارتقای امکانات گردشگری قم می‌شود.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdcguu9q.ak9t74prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما