چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۵۳
کد مطلب : 15084
عضو هیئت علمی جامعه الزهرا:

رعایت حجاب در جامعه امنیت فردی و اجتماعی است

قم نيوز : قم نیوز: عضو هیئت علمی جامعه الزهرا گفت: حجاب اعمال آزادی زنان است و سبب امنیت فردی و اجتماعی می‌شود.
رعایت حجاب در جامعه امنیت فردی و اجتماعی است
به گزارش قم نیوز، معصومه ظهیری عضو هیئت علمی جامعه الزهرا و مشاور استاندار قم اظهار کرد: از آثار بارز رعایت عفاف و حجاب در جامعه امنیت فردی و اجتماعی است.
 
وی افزود: کسانی که حجاب را انتخاب می‌کنند، در جو تنش و اضطراب زندگی نمی کنند بلکه اختیار خودنمایی، جلوه‌های زیبایی و ارتباط با جنس مخالف را خودشان به عهده می‌گیرند.
 
مشاور استاندار قم تصریح کرد: مردان و زنان جامعه هر کدام می‌توانند، بدون تکیه بر جنسیت قابلیت‌های خود را عرضه کنند و در عین حال با یکدیگر تعامل داشته باشند.
 
ظهیری در ادامه افزود: بعدی که مربوط به خودنمایی، زیبایی و جلوه‌های خاص جنسیتی مردان وزنان جامعه می‌شود را به مسیر خاص خود یعنی خانواده باید برد.
 
عضو هیئت علمی جامعه الزهرا تصریح کرد: حجاب اعمال آزادی زنان است زیرا زنان در مورد نوع پوشش و جلوه گری خود آزادهستند و خودشان برای پوشش خود محدودیت قائل می‌شوند. زنان با نوع پوشش خود در زمینه‌های مختلف مانند تحصیل، حضور در اجتماع و تعامل با جنس مخالف پیامی را به جامعه می‌رسانند که معنای آن این است که این زن گوهر وجودی خود را حفظ کرده است.
 
مشاور استاندار قم  افزود: جدای از بحث دین، دیگر جوامع به این مسئله رسیده اند که جامعه اسلامی دارای حریم‌های خاصی مانند حریم خصوصی و حریم خانواده است و این نکته در روابط و تعامل اجتماعی تعریف شده است.
 
ظهیری با بیان این که عفاف و حجاب خاصی برای بانوان تعریف شده است گفت: جمهوری اسلامی زمینه‌های پیاده کردن قانون مفید اسلام یعنی ترویج عفاف و حجاب را با آموزش آثار و برکات آن در جامعه فراهم می‌کند و نسبت به کشورهای اطراف در این زمینه موفق بوده است.
 

انتهای پیام/122
https://qomnews.ir/vdchkvnz.23nm6dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما