دوشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۰ ساعت ۱۱:۱۱
کد مطلب : 1589
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم خبر داد:

ثبت نام بيش از 12900 نفر جوينده کار در کاريابي های استان

قم نيوز : قم نیوز: مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان قم به تشریح وضعیت بازار کار استان قم در هفت ماه نخست سال جاری پرداخت.
ثبت نام بيش از 12900 نفر جوينده کار در کاريابي های استان
به گزارش قم نیوز، حسن رحمانی مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی قم اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۱۲۹۴۸ نفر از جویندگان کار به کاریابی های استان مراجعه و تحت عنوان کارجو ثبت نام نموده اند که از این تعداد حدود ۲۶ درصد خانمها و ۷۴ درصد آقایان بوده اند.

رحمانی درخصوص تحصیلات جویندگان کار اعلام کرد: بیش از ۳۲ درصد از جویندگان کار استان را فارغ التحصیلان دانشگاهی تشکیل می دهند. دبیر کارگروه اشتغــال استان در ارتباط با وضعیت جویندگان کار به لحاظ سنی گفت: در سال جاری ۴۳ درصد از جویندگان کار بین ۱۵ تا ۲۴ سال سن داشته و ۴۷ درصد از آنها نیز ۲۵ تا ۳۴ساله و مابقی ۳۵ سال به بالا بوده اند.

مدیر کــل تعاون کار و رفاه اجتماعی پیرامون توزیع جویندگان کار بر حسب میزان مهارت در سال ۱۳۹۰ بیان داشت: متأسفانه بیش از۵۵ درصد جویندگان کار فاقد هرگونه مهارت بوده اند و۲۵ درصـد آنان نیمه ماهر و باقی مانده دارای مهارت از مراکز آموزش فنی و حرفه ای بوده اند.

رحمانی در ارتباط با فرصتهای شغلی بدست آمده یادآور شد: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود بیش از ۱۸۰۰۰ فرصت شغلی به کاریابیها اعلان گردیده است که بخش صنعت با ۷۱ درصد بیشترین و کشاورزی با یک درصد کمترین فرصتهای شغلی استان را به خود اختصاص داده است و فرصت های شغلی کسب شده در مقایسه با مدت مشابه در سال ۱۳۸۹ حدود ۵۰ درصد افزایش نشان می دهد.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdce.v8zbjh8no9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما