شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 19221
حجت‌الاسلام اسکندری مطرح کرد:

مردمی‌بودن عامل ماندگاری جشنهای پیروزی انقلاب است/ پیشنهاد طرح اخوت بین هیئتهای مذهبی

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم مردمی‌بودن را عامل ماندگاری جشنهای پیروزی انقلاب دانست و با بیان طرح پیشنهاد اخوت بین هیئتهای مذهبی، خواستار حمایت بیشتر هیئتهای مذهبی از دولت شد.
مردمی‌بودن عامل ماندگاری جشنهای پیروزی انقلاب است/ پیشنهاد طرح اخوت بین هیئتهای مذهبی
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری شامگاه جمعه در همایش امامت، کرامت و انقلاب اسلامی که با حضور مسئولان هیئت‌های مذهبی استان قم در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، اظهار کرد: انقلاب اسلامی یک موجود زنده‌ای است که سلامت آن با سلامت ما و نشاط و باروری آن با نشاط ما خواهد بود.
 
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی از مکتب و فکر اهل بیت(ع) به وجود آمده، بر لزوم ارزش‌های این انقلاب تاکید کرد و افزود: ما با وحدت و انسجام و پیروی از مقام ولایت و فرمانبرداری از علما و شخصیت‌های ارزشمند، توانستیم انقلاب اسلامی و کشور را حفظ کنیم.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم اظهار کرد: در حالی که در بیشتر کشورها، آشوب است اما به برکت مکتب اهل بیت(ع)، هوشمندی مقام معظم رهبری و اتحاد مردم، کشور ما در امن و امان است و دشمن، آرزوی آشوب در جمهوری اسلامی را به گور خواهد برد.
 
حجت‌الاسلام اسکندری اضافه کرد: رجزهایی که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها علیه جمهوری اسلامی می‌خوانند پوشالی است؛ ایران اسلامی مثل افغانستان و عراق نیست که کشورهای غربی بتوانند در آن جولان دهند. جمهوری اسلامی ایران، کشور امام زمان(عج) است.
 
از دولت حمایت کنیم
 
وی مسیر دیپلماسی و سیاست خارجی دولت را مورد توجه قرار داد و گفت: ما باید از دولت در مسیر دشواری که پیش رو دارد پشتیبانی کنیم. بعضی‌ها در مورد توافقنامه هسته‌ای و مذاکره با کشورهای دیگر، مسائلی را مطرح می‌کنند که صحت ندارد.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: ما با مذاکره و گفتگو و حضور در عرصه‌های بین المللی، هم آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها را بی‌آبرو می‌کنیم و هم کشورمان را از توطئه‌های دشمنان حفظ می‌کنیم.
 
حجت‌الاسلام اسکندری تاکید کرده که مقام معظم رهبری در زمینه مسائل دیپلماسی خارجی دولت نظارت دارند، پس جای نگرانی وجود ندارد.
 
پیشنهاد طرح اخوت هیئت‌های مذهبی
 
حجت‌الاسلام اسکندری، اتکا به مردم را رمز پیروزی در بسیاری از عرصه‌ها و طرح‌ها دانست و گفت: اگر بخواهیم بزرگداشت دهه فجر را که هویت انقلاب اسلامی در این دهه به نمایش گذاشته می‌شود به دولت‌ها واگذار کنیم، به جایی نخواهیم رسید.
 
وی اضافه کرد: عاشورای حسینی به صورت مردمی و با اتکا به مردم حفظ شده وگرنه اگر مردم نباشند هیچ کدام از دستگاه‌های دولتی نمی‌توانند عاشورا را حفظ کنند. بنابراین اگر بخواهیم انقلاب اسلامی و دهه فجر را حفظ کنیم باید با مشارکت مردم باشد.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم برای توسعه مراسم گرامیداشت دهه فجر، طرح اخوت هیئت‌های مذهبی را پیشنهاد کرد و گفت: پیشنهاد می‌شود در روز عید غدیر، هر دو هیئت مذهبی با هم عهد اخوت ببندند تا در دهه فجر سال آینده، دو برنامه مشترک به میزبانی همدیگر برگزار کنند.
 
وی تاکید کرد: اگر به عنوان مثال 600 هیئت مذهبی فعال در شهر قم در این طرح مشارکت کنند، در دهه فجر سال آینده در 300 نقطه شهر، 600 مراسم جشن به صورت مردمی برگزار خواهد شد.
 
به گفته حجت‌الاسلام اسکندری، چنانچه این طرح برنامه‌ریزی و اجرا شود و هیئت‌های مذهبی در عرصه دهه فجر حضور پررنگ‌تری پیدا کنند جشن‌های پیروزی انقلاب شکل مردمی به خود می‌گیرد و برای همیشه ماندگار می‌شود.
 
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم از انتخاب شورای هیئت‌های مذهبی استان قم به عنوان شورای نمونه کشوری خبر داد و در این زمینه از تلاش‌های حجت‌الاسلام چهل اخترانی رئیس شورای هیئت‌های مذهبی و سایر اعضای این شورا قدردانی کرد.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود کاهش نرخ رشد جمعیت را چالش جدی در نظام اسلامی دانست و نسبت به افزایش فرزندآوری در جامعه تاکید کرد.

انتهای پیام/125
https://qomnews.ir/vdcezw8z.jh8owi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما