پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب : 19617
رئیس هیئت شطرنج استان قم:

30 شطرنج‌باز در جام فجر قم با یکدیگر رقابت می‌کنند

قم نيوز : قم نيوز: رئیس هیئت شطرنج استان قم از پیکار شطرنج‌بازان مدعی در مسابقات شطرنج قهرمانی جام فجر به میزبانی قم خبر داد.
30 شطرنج‌باز در جام فجر قم با یکدیگر رقابت می‌کنند
به گزارش قم نيوز، حسین رحمتی‌نشاط اظهار کرد: شطرنج قم سال به سال در مسیر رشد و پیشرفت توانسته استعدادهای خوبی را شناسایی کرده و چهره‌های توانمندی را به سطح اول شطرنج کشور معرفی کند.

وی یادآور شد: در واقع حضور مداوم تیم‌های مردان و بانوان قم در مسابقات شطرنج قهرمانی کشور و همچنین پیکارهای لیگ برتر شطرنج قهرمانی باشگاه‌های کشور موجب شده است تا این رشته ورزشی جایگاه بسیار خوبی در بین نوجوانان و جوانان قمی به دست بیاورد.

رئیس هیئت شطرنج استان قم افزود: ما علاوه بر اعزام‌هایی که در هماهنگی با تقویم فدراسیون شطرنج به رقابت‌های لیگ و قهرمانی کشور انجام می‌دهیم، سعی می‌کنیم در سطح استان نیز رقابت‌هایی در مناسبت‌های مختلف برگزار کنیم تا این رشته رشد و توسعه بیشتری داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری مسابقات شطرنج جام فجر در قم، ابراز داشت: مسابقات شطرنج جام فجر در سال جاری به مناسبت گرامیداشت سی و ششمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی با حضور ۳۰ شرکت کننده برگزار می‌شود.

رئیس هیئت شطرنج استان قم اضافه کرد: این دوره از مسابقات در یک جدول سویسی ۷ دوری در مدت هفت روز ادامه خواهد داشت و در حالی برترین‌های خود را خواهد شناخت که ۶ نفر از ریتینگ داران بین‌المللی و ۱۸ ریتینگ دار داخلی استان در این مسابقات حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: این بازی‌ها هر روز عصر از ساعت ۱۷ در سالن شطرنج مجموعه ورزشی شهید حیدریان برگزار می‌شود و با حضور پرتعداد علاقه‌مندان با شور، هیجان و جذابیت خاصی ادامه دارد و هر روز بر حساسیت رقابت مدعیان قهرمانی افزوده می‌شود.

رحمتی‌نشاط در ادامه با تقدیر از حمایت‌های اداره کل ورزش و جوانان استان قم از رشد و توسعه این رشته ورزشی در قم، عنوان داشت: روز گذشته، مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان به اتفاق همراهان از مسابقات بازدید به عمل آورد.

وی یاد آور شد: در این بازدید که عباس جهان بینی مدیرکل ورزش و جوانان به اتفاق سیدمهدی غیاثی معاون توسعه امور ورزش حضور داشتند و از نحوه برگزاری مسابقات آگاه شدند و خوشبختانه راهنمایی‌های لازم در زمینه پیشرفت امور هیئت شطرنج را به ما ارائه کردند.

رئیس هیئت شطرنج استان قم افزود: مدیرکل ورزش و جوانان استان قم در این بازدید، آمادگی اداره کل برای کمک به توسعه هر چه بیشتر شطرنج را مورد تاکید قرار داد و با طرح‌های عمرانی شطرنج استان موافقت کرد، ضمن اینکه از موفقیت‌های تیم تربیت قم در لیگ برتر شطرنج باشگاه‌های کشور تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcd590f.yt0nf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما