پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۳۰
کد مطلب : 19632
با رقابت 7 تیم

نیم فصل اول لیگ شطرنج باشگاه‌های قم به پایان رسید

قم نيوز : قم نيوز: رقابت‌های دور رفت از مسابقات لیگ شطرنج باشگاه‌های استان قم با مشخص شدن رده‌بندی تیم‌های شرکت کننده به پایان رسید.
نیم فصل اول لیگ شطرنج باشگاه‌های قم به پایان رسید
به گزارش قم نيوز، هیئت شطرنج استان قم به منظور توسعه و تعمیم این رشته ورزشی در استان قم در طول سال اقدام به برنامه‌ریزی برای برگزاری مسابقات استانی در قالب لیگ و قهرمانی قم می‌کند و شطرنج‌بازان قمی در رده‌های سنی مختلف در این پیکارها با یکدیگر مسابقه می‌دهند.

این در حالی است که حضور شطرنج‌بازان قمی در مسابقات لیگ برتر شطرنج مردان باشگاه‌های کشور موجب شده تا انگیزه و اشتیاق چهره‌های نونهال و نوجوان برای رسیدن به سطحی که به عضویت تیم تربیت بدنی قم در لیگ برتر شطرنج باشگاه‌های کشور جام اندیشمندان دربیایند افزایش یابد.

بر همین اساس هیئت شطرنج استان قم تقریبا همزمان با برگزاری پیکارهای مراحل پایانی مسابقات فصل جاری لیگ برتر شطرنج مردان باشگاه‌های کشور جام اندیشمندان و در حالی که شطرنج‌بازان مطرح قم درگیر این رقابت‌ها بودند، اقدام به برنامه‌ریزی برای برگزاری رقابت‌های لیگ شطرنج باشگاه‌های قم کرد.

بر همین اساس مسابقات شطرنج لیگ باشگاه‌های استان قم در سالن شطرنج مجموعه ورزشی شهید جعفر حیدریان به انجام رسید در حالی که شطرنج‌بازان شرکت کننده در این پیکارها در ترکیب ۷ تیم از ادارات و باشگاه‌های استان قم به رقابت پرداختند.

شطرنج‌بازان هفت تیم حاضر در لیگ دسته اول شطرنج باشگاه‌های قم در تلاش برای کسب عناوین برتر در یک جدول دوره‌ای با یکدیگر به رقابت پرداختند در حالی که هر تیم متشکل از ۶ نفر بود که شامل ۴ بازیکن اصلی و ۲ بازیکن ذخیره می‌شد.

در حالی که بسیاری از قهرمانان، پیشکسوتان، نوجوانان و بازیکنان برتر شطرنج استان قم در این مسابقات حضور داشتند و بازی‌ها برای دو نیم فصل برنامه‌ریزی شده است، تیم شطرنج لوازم ساختمانی خاوری توانست عنوان قهرمانی نیم فصل را از آن خود کند.

مسابقات در روزهای پنج‌شنبه هر هفته و جمعه دو هفته یکبار برگزار شد و در آخرین روز بهمن ماه در حالی نیم فصل بازی‌ها به اتمام رسید که زمان بازی‌ها به صورت ۳۰+۹۰*۲ است، یعنی هر بازیکن ۹۰ دقیقه به اضافه ۳۰ ثانیه پاداش برای هر حرکت رقابت کرد.

بدین ترتیب در پایان نیم فصل اول لوازم ساختمانی خاوری با کسب ۲۲ امتیاز در صدر ایستاد و قهرمان نیم فصل شد، تیم شطرنج کبیر پالت پویا با کسب ۵/۱۶ امتیاز در مکان دوم ایستاد و فراز با کسب ۱۶ امتیاز رتبه سوم را کسب کرد.

همچنین تیم مدرسه شطرنج بزرگمهر با کسب ۵/۱۰ امتیاز در مکان چهارم ایستاد، تیم شطرنج دانشگاه علوم پزشکی با همین تعداد امتیاز رتبه پنجم را به خود اختصاص داد در حالی که تیم پیشکسوتان با ۵/۶ امتیاز در مکان ششم ایستاد و تیم شهرداری قم با کسب ۲ امتیاز هفتم شد، ضمن اینکه سرداور مسابقات داور بین‌المللی قم یعنی محمدرضا لاجوردی‌زاده بود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcauin6.49noe15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما