چهارشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۳۱
کد مطلب : 21931
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

برنامه‌های فرهنگی باید طبق نیاز جامعه و پاسخگوی هجمه‌های دشمنان باشد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: امسال باید یک حرکت فرهنگی جهادی ایجاد شود که بتواند علاوه بر تامین نیاز جامعه، پاسخگوی هجمه سنگین فرهنگی دشمن باشد.
برنامه‌های فرهنگی باید طبق نیاز جامعه و پاسخگوی هجمه‌های دشمنان باشد
به گزارش قم نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در جلسه برنامه‌ریزی فرهنگی با رویکرد مدیریت جهادی که صبح چهارشنبه با حضور مدیران و کارشناسان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد اظهار کرد: دغدغه مقام معظم رهبری، امسال در نامگذاری به طور روشن بر روی مسئله فرهنگ متمرکز است و این نگرانی بایستی به طور جهادی پیگیری شود و در این خصوص سازمان تبلیغات اسلامی باید نقش‌آفرین باشد.
وی اضافه کرد: در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب مقرر شد همایش معاونان فرهنگی ادارات کل تبلیغات اسلامی سراسر کشور با ارسال طرح‌های جهادی خود در نیمه دوم اردیبهشت در قم برگزار شود.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در ادامه به روند شکل‌گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداخت و اظهار کرد: انقلاب ما بر اساس فرهنگ دینی شکل گرفت و بنابراین دشمن با تمام قوا در جبهه مقابل ایستاد و از هر اقدامی فروگذار نشد؛ از ترور ناجوانمردانه شخصیت‌های مؤثر نظام گرفته تا ایجاد درگیری و آشوب در قالب منافقان ـ خلق مسلمان ـ گنبد و قائله کردستان تا تحمیل یک جنگ نابرابر هشت ساله از سوی استکبار به سرکردگی آمریکای جنایتکار. در اینجا نقش جهادی ملت شریف ایران با رهبری داهیانه حضرت امام خمینی(ره) روشن می‌شود که با تمام توان ایستادگی کردند و در همه عرصه‌ها بر دشمن فائق آمدند. حال با روشن شدن این موضوع معلوم می‌شود مردم بزرگوار ایران دارای یک سابقه جهادی طولانی هستند.
حجت‌الاسلام اسکندری تاکید کرد: این همه تلاش دشمن به تحریم‌های کمرشکن گره خورده ولی باز هم مؤثر واقع نشد، در حالی که هر کدام از اقدامات دشمن کافی بود یک نظام را ساقط کند ولی خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی با سربلندی به مسیر خود ادامه داد تا اینکه دشمن به فکر تهاجم فرهنگی افتاد و جبهه خود را از نظامی به فرهنگی تغییر جهت داد.
به گفته وی دشمن در این جبهه نیز تمامی قوای شیطانی خود را به کار گرفت که در ابتدای این یورش فرهنگی، رهبر فرزانه انقلاب توده مردم و مسئولان را از این هجمه سهمگین آگاه کردند و با واژه‌های تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی، قتل عام فرهنگی و... خطر دشمن را گوشزد کردند، اما متأسفانه این مهم جدی تلقی نشد که امروز آثار تخریبی این تهاجم را شاهد هستیم.
حجت‌الاسلام اسکندری افزود: البته در طی این سال‌ها تلاش‌های فراوانی در مقابله با این تهاجم صورت گرفته است ولی کاملا واضح است که این تلاش‌ها کافی نبوده است، بنابراین امسال با این نام‌گذاری یک حرکت فرهنگی جهادی باید ایجاد شود که بتواند پاسخگوی هجمه سنگین فرهنگی دشمن باشد.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با مقایسه تهاجم نظامی با تهاجم فرهنگی اظهار کرد: همان الزاماتی که در تحقق یک حرکت نظامی کارآمد در مقابل دشمن اعم از ایجاد قرارگاه آرایش نظامی، آموزش نظامی، شناخت از مواضع و راه‌های نفوذ دشمن، شناخت خط‌الرأس نظامی و تمییز آن از خط‌الرأس جغرافیایی لازم است، همین اقدامات در جبهه فرهنگی نیز امری اجتناب‌ناپذیر است، منتهی تاکتیک‌ها با هم فرق می‌کند و جبهه فرهنگی دارای حساسیت بیشتری است و اقدامات دشمن پنهانی و بدون ثغور جغرافیایی است.
حجت‌الاسلام اسکندری تاکید کرد: در برخی مواقع، انسان از وجود دشمن در خانه بی‌خبر است، مانند ماهواره و این همه سایت‌های رسانه‌ای که مبلغ فرهنگ غربی می‌باشند و در درون منازل مردم رخنه کرده است و تبعات شوم و مخرب آن نیز بر روی خانواده‌ها و جامعه مشاهده می‌شود ولی خیلی‌ها با بی‌توجهی از کنار آن رد می‌شوند و گویی هیچ اتفاق خاصی نیافتاده است؛ بنابراین ضروری است با طراحی و تدوین برنامه‌های محتوایی با این تهاجم سنگین به صورت جهادی مقابله کرد.
وی در پایان با ارائه طرح‌های مهم فرهنگی، آموزشی و پژوهشی با رویکرد جهادی از معاونان و کارشناسان اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم خواست که طرح‌های خود را با قابلیت اجرایی و رویکرد جهادی برای بررسی و تصویب جهت اجرا در سال ۹۳ ارائه کنند.
در این جلسه ۳۰ پیشنهاد برای بررسی و اجرای طرح‌ها ارائه شد.
انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfy1d0.w6dymagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما