چهارشنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۶
کد مطلب : 29973

نسل چهارم اینترنت ایرانسل در قم به بهره برداری رسید

قم نيوز : قم نیوز: مراسم راه‌اندازی اپراتور نسل چهارم ایرانسل با حضور اصحاب رسانه در قم برگزار شد.
نسل چهارم اینترنت ایرانسل در قم به بهره برداری رسید
به گزارش قم نیوز، صبح امروز در قم برگزار و به‌صورت رسمی و با حضور اصحاب رسانه استان قم نسل چهارم اینترنت همراه ایرانسل به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت ایرانسل در این مراسم با اشاره به بهره‌برداری نسل چهارم تلفن همراه در قم اظهار داشت: بیش از دو دهه از بهره‌برداری از تلفن همراه می‌گذرد.

علیرضا دزفولی افزود: پس از گذشت یک دهه و پیشرفت نسل سه و ظهور نسل چهار با تأخیر توانستیم اولین پروانه نسل سه را که به شرکت رایتل بود اخذ کند.

وی خاطر نشان کرد: با کمک دولت و شخص وزیر توانستیم نسل سه و چهار را پروانه بگیریم و اکنون امکان ارتقای این فنّاوری بدون نیاز به پروانه جدید وجود دارد.

دزفولی گفت: در بیش از ۲۳۷ شهر و دهستان اینترنت نسل سه ایرانسل در دسترس است و نسل چهارم در بیش از ۵۶ نقطه در کشور در دسترس است.

مدیرعامل شرکت ایرانسل با اشاره به اینکه ایرانسل آخرین نسل فنّاوری روز جهان یعنی نسل چهارم اینترنت را در ایران عرضه کرده است گفت: از آبان ماه سال گذشته در مشهد و تهران و کرج این طرح آغاز شد و امروز در قم این بهره‌برداری صورت می‌گیرد هرچند چند ماهی است که استفاده از این فنّاوری صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: قم به‌عنوان پنجمین شهر پرجمعیت کشور و با حضور ۲۰ میلیون گردشگر مذهبی دارای ویژگی‌هایی است که با توجه به آن نیاز به این فنّاوری احساس می‌شد.

دزفولی با اشاره به اینکه ضریب نفوذ اینترنت بیش از ۵۴ درصد در قم است که بیش از ۱۵۹ هزار نفر کاربر اینترنت همراه در قم وجود دارد خاطرنشان کرد: استان قم نهمین استان کشور از نظر تعداد کاربر اینترنت است و ضریب نفوذ اینترنت در قم بالاتر از سطح کشور است.

وی با اشاره به اینکه ۵۵۰ کیلومتر از جاده‌های قم تحت پوشش اینترنت است گفت: حدود یک‌میلیون مشترک در قم وجود دارد و تقریباً ۹۹ درصد جمعیت قم تحت پوشش سرویس ایرانسل هستند.

مدیرعامل شرکت ایرانسل با اشاره به اینکه ۶ شهر و ۸۰ روستا در استان قم تحت پوشش اینترنت نسل ۴ ایرانسل هستند افزود: ۴۸۰ هزار مشترک ایرانسل در قم حضور دارند.

دزفولی بابیان اینکه ۱۱۴ نماینده فروش در استان قم داریم عنوان کرد: اکثر شهرهای کشور تحت پوشش ۴g قرار دارند و تلاش داریم در سال جاری پوشش را به ۵۰۰ شهر و دهستان کشور گسترش دهیم و در ۱۲۰ شهر و دهستان آن را ارتقا دهیم.

وی با اشاره به اینکه سرعت انتقال داده اینترنت در قم نسبت به نسل دو به‌طور متوسط ۱۱ برابر شده است گفت: سرعت دانلود در نسل دو ۱۰ تا ۱۲۰ کیلوبایت بود که در نسل سه همراه به یک تا ۵ مگابایت افزایش و در نسل چهارم از ۱۰ تا ۴۰ مگابایت متغیر است.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcjthe8.uqehazsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما