چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۸
کد مطلب : 31930
منبع : روابط عمومی اداره کل بیناد شهید و امور ایثارگران استان قم
تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س):

با اخلاق حسنه مردم را به انقلاب اسلامی و شهدا خوش بین سازیم

قم نيوز : قم نگار: تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) گفت: همچون رسول گرامی(ص) که با اخلاق حسنه مردم را به اسلام دعوت نمود، باید با اخلاق حسنه و نیکو مردم را به اسلام و انقلاب و شهدا خوش بین کنیم.
با اخلاق حسنه مردم را به انقلاب اسلامی و شهدا خوش بین سازیم
به گزارش قم نگار، آیت الله سعیدی با حضور در هشتمین جلسه شورای معاونین بنیادشهید وامور ایثارگران که با حضور مدیرکل بنیاد استان قم برگزارشد، افزود: کسانی که در صدر اسلام به اسلام گرویدند، درک مناسبی از استدلالها نداشتند، پیامبر(ص) با اخلاق حسنه و نیکو با صبر و بردباری اسلام را ترویج داد.

امام جمعه قم تاکید کرد: نباید اجازه داد تا با بد اخلاقی ها در جامعه مردم از شهدا، دین، اسلام و انقلاب و ارزشها گریزان شوند باید با سعه صدر و اخلاق نیکو جاذبه ایجاد کرد.

آیت‌الله سعیدی اضافه کرد: همراه با خوش زبانی باید عمل و رفتار مناسب نیز داشت، با عمل باید ثابت کرد که خیر خواه مردم هستیم.

وی خطاب به خادمان به شهدا گفت: شما نیز در بنیاد شهید با بندگان خوب خدا روبرو هستید که در دوران دفاع مقدس با اهدای اعضا و جوارح خویش و یا با شهادت عزیزانشان دچار آسیب‌های روحی و جسمی شده‌اند، در راستای خدمت نیکو به این عزیزان از خداوند شرح صدر و صبر بخواهید.

وی بیان کرد: هیچ خدمتی جایگزین عزیزانی نمی‌شود که این خانواده‌ها تقدیم راه اسلام کردند و این خدمت نیز با رفتار نیکو می‌بایست در شان و منزلت ایشان صورت گیرد.

وی به حدیثی اشاره کرد و ادامه داد: مردی از پیامبر (ص) کمک طلب کرد پیامبر به او بخشید و گفت راضی شدی مرد راضی نشد و ابراز داشت، کار خوب نکردید ، اصحاب از این سخن به خشم آمدند و پیامبر (ص) آنان را آرام کرد و مرد را به خانه برد و بازهم به او بخشید، مرد راضی شد، رسول خدا(ص)فرمود، مثل این مرد مثل شتری است که رم کرده و کسانی که می خواهند به صاحبش کمک کنند بیشتر شتر را خشمگین می کنند.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcfx1dm.w6dymagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما