پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب : 32111
آیت‌الله صافی‌گلپایگانی:

مردم برای دستیابی به سعادت از عترت پیامبر اسلام (ص) پیروی کنند

قم نيوز : قم نگار: مرجع تقلید شیعیان گفت: عترت پیامبر اکرم (ص) هادی مردم و نجات‌دهنده گمراهان از ضلالت است و مردم وظیفه دارند که از آن پیروی کرده و راه و روش زندگی خود را از آن بیاموزند.
مردم برای دستیابی به سعادت از عترت پیامبر اسلام (ص) پیروی کنند
به گزارش قم نگار، آیت الله صافی گلپایگانی ظهر امروز در پیامی به همایش تکریم و بزرگداشت امامزاده سید علی (ع) که توسط حجت‌الاسلام سیستانی اهل‌آبادی نماینده وی قرائت شد اظهارداشت: قال اللّه الحکیم فی کتابه: قُلْ لَا أَسْأَلُکُمْ عَلَیهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَى.

مرجع تقلید شیعیان در این پیام افزود: تکریم از اهل بیت (ع) و امامزادگان واجب التعظیم از وظایف دینی و مذهبی مسلمانان است. بنابر حدیث شریف ثقلین که فریقین آن را قبول دارند تمسک به عترت و احترام به اهل البیت (ع) از تکالیف اصلی مسلمانان است.

استاد برجسته حوزه علمیه خاطر نشان کرد: همانطور که قرآن کریم برای مسلمانان، محترم و کتاب هدایت و قانون آسمانی است، عترت پیامبر اکرم (ص) هادیان مردم و نجات‌دهنده گمراهان از ضلالت است و مردم وظیفه دارند که از آنان پیروی کرده و راه و روش زندگی خود را از آنان بیاموزند.

وی در این پیام خاطر نشان کرد: آشنایی با سیره آنان و با سیره امامزادگان و مطالعه زندگانی آن بزرگواران برای همه مسلمانان اهمیت بسیار زیادی دارد. در طول تاریخ وقتی ما به زندگی امامزادگان نگاه می‌کنیم می‌بینیم که آنان با مجاهدت‌های خود و با تحمل زحمات و صدمات بسیار زیاد آیین مقدس اسلام و معارف نورانی مکتب را تبلیغ و ترویج کرده و حتی در این راه، بسیاری از آن بزرگواران شربت شهادت را نوشیده و با خون پاک خود شجره طیبه اسلام را آبیاری کردند.

آیت الله صافی گلپایگانی بیان کرد: شهر مقدس قم از دیر زمان پذیرای ذریه پاک پیامبر (ص) و امامزادگان بوده که صد‌ها نفر از آنان در این شهر و اطراف آن مدفون هستند و مراقد مطهرشان بر معنویت این شهر افزوده است.

استاد برجسته حوزه علمیه تصریح کرد: مضجع نورانی حضرت فاطمه معصومه (س) که قم را فضیلتی بزرگ عنایت کرده سبب شد که امامزادگان دیگر هم به قم آمده و در این شهر مذهبی زندگی کنند. یکی از آن بزرگواران امامزاده واجب التّکریم سید علی (ع) است که دارای مقام معنوی زیادی است.

مرجع تقلید شیعیان اظهارداشت: این بزرگوار همیشه مورد احترام اهالی با ایمان قم به‌ویژه علماء و بزرگان دین بوده و مرقد شریفش زیارتگاه محبان اهل‌البیت (ع) است و مردم با ایمان نسبت به این امامزاده ارادت و علاقه خاصی دارند. حقیر نیز بار‌ها توفیق پیدا کردم که این امامزاده واجب التعظیم را زیارت کرده و از آن وجود مقدس و حضرات معصوم(ع) درخواست عنایت ویژه و نظر و توجّه خاص کردم.

وی افزود: در خاتمه از مسئولان محترم همایش تکریم از امامزادگان و شرکت کنندگان عزیز تقدیر و تشکر کرده و مزید توفیقات همگان را در پیروی از معارف نورانی اهل البیت (ع) در ظل عنایات خاصه حضرت بقیة الله الاعظم (عج) از خداوند متعال مسئلت دارم.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdchzznx.23nizdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما