جمعه ۱۳ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۴۴
کد مطلب : 34944
مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری:

بارمالی بازنشستگی زود هنگام دیده شود

قم نيوز : قم نگار: مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری با انتقاد از موج بازنشستگی زودرس، گفت: بار مالی بازنشستگی زود هنگام ديده شود و تا اين موضوع حل نشود امکان بازنشستگی فراهم نخواهد شد.
بارمالی بازنشستگی زود هنگام دیده شود
به گزارش قم نگار، محمود اسلاميان در گزارشي از روند فعاليت هاي صندوق بازنشستگي کشوری، گفت: در سال گذشته تلاش کرده ايم در چند حوزه تصويري از گذشته و حال صندوق استخراج کنيم. به همين منظور محاسبات اکچوئري در مدت ۸ ماه انجام شد وگزارش‌ها توسط گروه هاي تخصصي نيز بررسي شد تا گزارش محکم و قابل دفاعي بدست آيد. وي اضافه کرد: در مجموع بررسي هاي سه دهه توسط نهاد دولت و نهادهاي قانونگذار ۲۶ تصميم داراي بار مالي سنگين بر منابع و مصارف صندوق استخراج شد.

وی در خصوص اعتبار بيمه تکميلي سال ۱۳۹۴گفت: امسال حدود ۱۰۰۰ ميليارد تومان اعتبار بيمه تکميلي در نظرگرفته شده است که از اين مبلغ حدود ۴۰۰ ميليارد تومان از بيمه شدگان دريافت خواهد شد و حدود ۶۰۰ ميليارد تومان توسط صندوق پرداخت مي شود و براي نظارت مستقيم و دقيق بر بيمه شدگان نيز سيستم هوشمند نظارت ايجاد کرده ايم که در اين سيستم روند آغاز درمان تا ترخيص بيماران قابل مشاهده و بررسي است.

مدیر عامل صندوق بازنشستگی کشوری افزود:از شرکت بيمه اي هم خواسته ايم براي پرداخت هرمبلغي نظارت قوي تري داشته باشند و در سيستم نظارتي نيز هفت نفر کارشناس بيمه‌اي و يک پزشک براي نظارت تعيين شده است.

اسلاميان، هدف از راه‌اندازي اين سامانه را تشکيل پرونده الکترونيکي و کارت الکترونيکي سلامت، براي مديريت جامع اطلاعات بر روي خدمات درماني دانست و گفت: با اين سيستم امکان نظارت بهتر بر روي خدمات دريافتي بازنشستگان مهيا مي‌شود که موجب تسريع‌ ارايه خدمات است.

مديرعامل صندوق بازنشستگي کشوري، وضعيت بيمه تکميلي بازنشستگان صندوق را در سال ۹۳ اينگونه تشريح کرد: ۲ميليون و۲۲۲ هزار نفر تحت پوشش بيمه تکميلي که از اين تعداد حدود يک ميليون و ۱۰۰ هزار نفر بيمه شده اصلي و ساير افراد بيمه شده تبعي هستند وتعداد بيمه شدگان داراي هزينه نيز حدود ۷۰۸ هزار نفر است. طي اين مدت حدود۲ ميليون و ۳۵۶ هزار سند درماني ثبت و ۳۳۰ هزار معرفي نامه بيمارستاني توسط صندوق بازنشستگي صادر شده است. همچنين ۴۸۰ ميليارد تومان به بيماران پرداخت شده که حدود ۱۰۰ ميليارد تومان هزينه پاراکلينيکي و ۳۸۰ميليارد تومان از آن هزينه‌هاي بيمارستاني بوده است.

وي گفت: از تعداد يک ميليون و ۲۶۶هزار بازنشسته حدود ۷۰۰ هزار نفر فرهنگي هستند که خوشبختانه، همکاري خوبي بين صندوق و آموزش و پرورش برقرار شده تا اطلاعات شاغلين را در اختيار صندوق قرار دهند و از اين طريق اطلاعات کامل‌تري از مشخصات شاغلان داشته باشيم.

اسلاميان در ادامه گفت: هم اکنون پرداخت هاي حقوق بازنشستگان از دوطريق مستقيم انجام مي شود که شش استان را در بر مي گيرد و پرداختي ساير استان‌ها تا پايان سال نيز به صورت مستقيم انجام خواهد شد.

وي به برنامه ششم اشاره کرد وگفت: مقرراست، صندوق‌ها به صورت چهار صندوق تامين اجتماعي، کارگري، نيروهاي مسلح و بازنشستگي کشوري درآيند وکل کارکنان دولت در صندوق‌هاي ديگر وابسته به دستگاه‌ها به صندوق‌ بازنشستگي کشوري وارد ‌شوند.

مدير عامل صندوق بازنشستگي کشوری، موج بازنشستگي زودرس را نادرست خواند و تصريح کرد: بار مالي بازنشستگي زود هنگام ديده شود و تا اين موضوع حل نشود امکان بازنشستگي فراهم نخواهد شد.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdon0s.yt0oo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما