چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۲
کد مطلب : 50439
منبع : خبرگزاری فارس
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم مطرح کرد

ضرورت ساماندهی زائرین عراقی در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم گفت: اگر ساماندهی زائرین در استان صورت بگیرد، این مساله در سطح کل کشور هم رخ خواهد داد.
ضرورت ساماندهی زائرین عراقی در قم
ضرورت ساماندهی زائرین عراقی در قم

به گزارش قم نیوز، عیسی رضایی ظهر امروز در جلسه ستاد تسهیلات زائرین و خدمات سفر استان که در تالار امام رضا(ع) ساختمان فرمانداری قم برگزار شد، با اشاره به ساماندهی زائرین خارجی در قم اظهار کرد: شرکت تعاونی انجمن صنفی خدمات مسافرتی از 13 شب پیش در پایانه مسافربری قم مستقر شده است، اما استقبالی که انتظار نداشتیم، از فعالیت این شرکت رخ نداد.

وی ادامه داد: دلیل عدم استقبال از بحث ساماندهی زائرین در قم این است که خودروهای حامل زائرین از استان‌های مرزی بیشتر مقصد نهایی خودشان را تهران اعلام می‌کنند و وارد پایانه مسافربری شهر قم نمی‌شوند، در این راستا باید هماهنگی‌هایی بین پایانه شهر قم و پایانه‌های استان‌های تهران و ایلام صورت بگیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: ترمینال جای مناسبی برای زائرین نیست و باید یک پایانه مخصوص را برای زائرین در استان قم در نظر بگیریم.

رضایی با اشاره به ضرورت ساماندهی زائرین عراقی در استان قم اظهار کرد: باید این کار صورت بگیرد و در این راستا باید مذاکراتی را با مقام‌های عراقی داشته باشیم، اگر ساماندهی زائرین در استان قم صورت بگیرد، این مساله در سطح کل کشور هم رخ خواهد داد.

وی ادامه داد: باید جلساتی برای ساماندهی تابلوها و کیوسک‌های راهنمایی زائرین برگزار شود و هماهنگی‌های لازم در این زمینه صورت بگیرد تا سیاست‌های اتخاذ شده را در این بخش اجرایی کنیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قم افزود: مجتمع‌های بین راهی استان جزو بهترین مجتمع‌های بین راهی در کشور هستند و در بحث تجهیز نمازخانه‌های مجتمع‌های بین راهی استان قم خود صاحبان این مجتمع‌ها پیشقدم شدند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دستگاه‌های فرهنگی استان قم باید به اجرای برنامه‌ها در مجتمع‌های بین راهی استان توجه داشته باشند و این مجتمع‌ها را به لحاظ اقلام فرهنگی تجهیز کنند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaoynm.49nwe15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما