چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۲:۲۱
کد مطلب : 7236
عالی پور عنوان کرد:

تعامل نزدیک معدن کاران و منابع طبیعی‬

قم نيوز : قم نیوز: رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از تعامل نزدیک بین معدن کاران و منابع طبیعی خبر داد.
تعامل نزدیک معدن کاران و منابع طبیعی‬
به گزارش قم نیوز، یونس عالی‌پور در حاشیه جلسه مشترک سازمان جنگل‌ها و مراتع کشور و وزارت صنعت، معدن و تجارت که با حضور مدیرکل دفتر حفاظت و حمایت منابع طبیعی، مدیرکل امور اکتشاف معادن وزارت صنعت، معدن و تجارت، مدیران و کارشناسان دو دستگاه از استان‌های مرکزی و قم تشکیل شد بر لزوم تغییر دیدگاه دست اندرکاران هر دو بخش تاکید کرد.

وی ادامه داد: طی چند سال اخیر و به خصوص پس از ابلاغ اصلاح قانون معادن برداشت‌های متفاوتی از این قانون توسط دو دستگاه در نحوه اجرا پیش آمده که این جلسه برای نزدیک شدن دیدگاه‌ها و ایجاد وحدت رویه برگزار شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم با اشاره به اینکه برخی مخالفت اداره کل منابع طبیعی با درخواست‌های اکتشاف معدن به خاطر گونه‌های گیاهی است، ابراز داشت: با توجه به توافقات حاصل شده دستورالعملی به ادارات کل منابع طبیعی استان‌ها ارسال و از آنها خواسته شده در صورتی که محل مورد نظر ذخیره‌گاه گون نبوده و به صورت پراکنده از این گیاه موجود باشد همکاری لازم برای اکتشافات معدنی با معدنکاران به عمل آید.

عالی‌پور افزود: یکی از پیشنهادات ارائه شده در این جلسه اکتشاف دو مرحله‌ای بود که این امر برای حفظ منابع طبیعی در محل معادن بسیار کارآمد خواهد بود و مورد استقبال قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه در جلسه دیگری نظرات کارشناسی اعضا جمع آوری خواهد شد، افزود: امیدواریم مشکل حفظ منابع طبیعی در محل معادن با توافق دو مجموعه حل و راهکار مناسب اتخاذ شده و برای اجرا ابلاغ شود.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcj.teafuqe8msfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما