يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب : 7314
مرتضوی عنوان کرد:

56 میلیارد ریال هزینه برای آبیاری پرفشار در قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قم گفت: دولت 56 میلیارد ریال برای آبیاری پرفشار در قم کمک می‌کند.
56 میلیارد ریال هزینه برای آبیاری پرفشار در قم
به گزارش قم نیوز، اسدالله مرتضوی  اظهار کرد: به منظور بهینه‌سازی مصرف آب در سال جاری ۵۶ میلیارد ریال کمک دولتی برای آبیاری پرفشار در استان قم هزینه شده است.

وی ادامه داد: بخشی از پروژه‌های بهینه‌سازی مصرف آب در قم اجرا شده و بخشی در حال انجام است که با اجرای این پروژه‌ها ۲۲ میلیون مترمکعب در هر سال در مصرف آب صرفه‌جویی می‌شود.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قم در ادامه عنوان داشت: در حال حاضر ۱۴۵ کیلومتر لوله‌گذاری در چهار هزار و ۶۰۰ هکتار از اراضی استان قم انجام شده است که پیش‌بینی می‌شود این میزان لوله‌گذاری ۱۱ میلیون متر مکعب صرفه‌جویی در مصرف آب را به همراه داشته باشد.

مرتضوی با اشاره به احیا و مرمت ۱۲۳ قنات با اختصاص ۱۰ میلیارد ریال افزود: این امر به منظور بهبود وضعیت منابع آبی صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: امسال ‌۵۶ میلیارد ریال اعتبار استانی و ملی برای احداث و مرمت کانال‌های آبیاری جذب شده است که اجرای طرح پوشش بتنی کانال‌ها نقش مهمی در کاهش مصرف آب درمنابع آب‌های سطحی استان خواهد داشت.

مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی استان قم در رابطه با چگونگی ارائه تسهیلات به کشاورزان گفت: دولت ۸۵ درصد هزینه‌های اجرای پروژه‌های بهینه‌سازی مصرف آب را پرداخت خواهد کرد و مابقی آن برعهده کشاورز و بهره‌بردار خواهد بود.

انتهای پیام/۱۰۹
https://qomnews.ir/vdcg.q9urak9wtpr4a.html
نام شما
آدرس ايميل شما